پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ملکی مجلس

تاثیر مستقیم ورود خودروهای دست دوم بر بازار خودرو

به گفته ی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم موجب به تعادل رسیدن بازار خودروی کشور می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر صدور مجوز واردات خودروهای دست‌دوم بر بازار خودرو، گفت: اگرچه این اقدام موجب متعادل […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

به گفته ی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم موجب به تعادل رسیدن بازار خودروی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر صدور مجوز واردات خودروهای دست‌دوم بر بازار خودرو، گفت: اگرچه این اقدام موجب متعادل شدن بازار خودرو می‌شود اما به دلیل محدود بودن منابع ارزی، تمایل چندانی به این کار وجود ندارد. مسؤولان به دلیل برنگشتن بخش قابل توجهی از ارز ناشی از صادرات یا واردات کالاهای غیرضرور مثل خودرو موافق اجرایی شدن این پیشنهادات نیستند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با انتقاد به مخالفان واردات خودروهای دست‌دوم، بیان کرد: افرادی که معتقدند قیمت خودرو در بازار ایران به حدی افزایش قیمت پیدا کرده که واردات خودروهای دست‌دوم هم تاثیری بر کاهش قیمتها نخواهد داشت، چرا نمی‌پذیرند که گردش نقدینگی حدود 2000 هزار میلیارد تومانی جامعه اثر تورمی خودش را بر کل اقتصاد گذاشته و همچنان می‌گذارد؟ این حجم نقدینگی برای حفظ ارزش خود هر بار به یک بازار سرازیر می‌شود. روزی به بازار ارز، روز دیگر به بازار مسکن و یک روز هم بازار خودرو و طلا. با ورود این حجم عظیم نقدینگی به بازارهای مختلف، قیمت‌ها در این بازارها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی به کاهش بهره بانکی و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و ادامه داد: کاهش سود بانکی از 20 به 18 درصد در دوره رییس کل سابق بانک مرکزی موجب شد صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان برای حفظ ارزش دارایی خود بیش از 200 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی را از بانک‌ها خارج کرده و برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو سرازیر کردند.

اتنهای پیام/ منبع: ایسنا

آزاد کردن واردات خودرو درمان درد گرانی بازار

ثبت سفارش مجدد خودروهای وارداتی تا آخر هفته/ سال آینده واردات خودرو در الویت نیست

دستگیری متهمان اصلی پرونده واردات خودرو در آینده ای نزدیک

برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • سلام | 28/02/1398 در 18:26

    خودرو دست دوم رو کی تعمیر میکنه و خدمات میده اصلا فکرش رو کردین ؟به جاش خودرو نو زیر 100 میلیون با خدمات بیارین ..

کیوسک مطبوعاتی