پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تایر-لاستیک خودرو

کاهش عرضه، متهم ردیف اول افزایش قیمت لاستیک

کاهش عرضه لاستیک موجب شد تا قیمت این محصول در بازار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند به این ترتیب هم اکنون به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک قیمت لاستیک پراید در بازار 530 هزار تومان است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طی یکماه گذشته بخش قابل توجهی از قطعات و لوازم یدکی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

کاهش عرضه لاستیک موجب شد تا قیمت این محصول در بازار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند به این ترتیب هم اکنون به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک قیمت لاستیک پراید در بازار 530 هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طی یکماه گذشته بخش قابل توجهی از قطعات و لوازم یدکی خودرو به ترتیب از نردبان قیمت بالا رفته اند، آغاز این افزایش قیمت با لوازم یدکی که عمدتا موارد مصرفی است شروع شد، حالا پس از روغن موتور و اقلام دیگر قرعه به لاستیک رسیده است.

لاستیک خودرو طی روزها اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بوده است که این موضوع این بار به سبب فعالیت بازیگران همیشه در صحنه یعنی دلالان نبوده بلکه این دفعه کاهش عرضه این محصول به بازار موجب شد تا قیمت آن بالا برود اما نکته جالب توجه اینجاست که این روزها وقتی از مسئولان سوال چرایی افزایش قیمت پرسید می شود در پاسخ با کاهش عرضه محصول به بازار مواجه می شویم احتمالا یکی از ابزارهای تاثیرگذار تولیدکنندگان برای بالا بردن قیمت محصولاتشان پایین آوردن میزان عرضه به بازار است.

در همین راستا داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با بیان اینکه در طول یک ماه اخیر عرضه لاستیک از سوی کارخانجات به بازار کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: همین توزیع نامناسب کالا عاملی شده تا ما شاهد افزایش قیمت انواع تایرهای سواری در سطح بازار باشیم.

وی با تاکید براینکه اگر توزیع همچنان کند و کم باشد فروش تایرهای قاچاق در بازار رونق پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر قیمت تایرپراید در کارخانه 284 هزار تومان است اما در بازار با قیمت 530 هزار تومان به فروش می رسد. قیمت تایرسمند نیز در کارخانه 375 هزار تومان است اما در بازار با قیمت 510 هزار تومان فروخته می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در خصوص دلایل افزایش قیمت تایرپراید در بازار اشاره کرد: هر کالایی که تقاضایش زیاد و عرضه اش محدود باشد، به طور حتم شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

سعادتی نژاد در مورد قیمت تایرهای خودرهای وارداتی نیز گفت: قیمت تایرهای وارداتی متفاوت است اما از 650 هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

انتهای پیام/

توزیع لاستیک سیستمی می شود

لاستیک تاکسی داران هم مهیا شد

کشف محموله ی میلیاردی لاستیک در شهرضا

واردات لاستیک با ارز 4200 تومانی همچنان ادامه دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک: نگرانی در تأمین لاستیک‌های سنگین نداریم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی