پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست خبری کروه صنعتی کروز

افزایش نیروی انسانی و داخلی سازی قطعات خودرو از جمله اهداف گروه صنعتی کروز

به گفته مسئولان شرکت صنایع تولید کروز، این گروه صنعتی به دنبال حفظ نیروهای انسانی خود و افزایش آن بوده علاوه بر این موضوع بحث داخلی سازی قطعات خودرو از اهم برنامه های این شرکت است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو  نادر سخا مديرعامل گروه شركت صنايع توليد كروز در نشست خبري […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

به گفته مسئولان شرکت صنایع تولید کروز، این گروه صنعتی به دنبال حفظ نیروهای انسانی خود و افزایش آن بوده علاوه بر این موضوع بحث داخلی سازی قطعات خودرو از اهم برنامه های این شرکت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو 

نادر سخا مديرعامل گروه شركت صنايع توليد كروز در نشست خبري به رسانه ها گفت: كروز سعي دارد نيروي انساني خود را با توجه به شرايط كشور حفظ كند و حتي جذب نيرو هم داشته باشد.

نادر سخا مديرعامل شركت كروز ادامه داد: متاسفانه سال گذشته در انجمن قطعه سازان مطرح شد كه كروز ٣ هزار نفر را تعديل خواهد كرد و همين شايعه استرس و نگراني را به پرسنل ما منتقل كرد. در حالي كه امروز كروز بيش از ١١ هزار نيرو دارد و حتي جذب نيرو هم داشته ايم.

وي ادامه داد: بسياري از قطعاتي كه كروز توليد مي كند برخلاف مسائلي كه مطرح مي شود تك سور نيستند اما كروز هميشه سعي داشته بهترين ها را توليد كند. ما ظرف ٧ ماه توانستيم در گذشته ECU پژو ٢٠٦ را داخلی سازي كنيم و در سال ٩١ حدود ٦٠هزار خودرو كف كارخانه تجاري سازي شدند.

وي تصريح كرد: صنعت خودرو در همه جهان صنعتي ارز بَر است و منابع اصلي در جهان هستند كه همه از آنها نياز خود را تامين مي كنند. به طور مثال ميكروكنترل ها قطعاتي هستند كه در ايران امكان توليد ان را نداريم و بايد از خارج از كشور تامين شود.

در ادامه حميد كشاور موسس و مالك برند كروز در پاسخ به سوالي در خصوص تامين قطعات مورد نياز خودروهاي ناقص در كارخانه به رسانه ها گفت: خروج پژو از ايران در دوره تحريم هاي قبلي باعث شد ما آلارمي را حس كنيم و پروژه هاي مختلفي را كليد بزنيم. این موضوع برای ما حدود ١٢٠٠ يورو ارزبري كالايي داشت که موفق شدیم قطعات مدل ٢٠٦ را داخل سازی کنیم.

كشاورز افزود: خودكفايي به معناي ساخت همه صفر تا ١٠٠ در داخل نيست و بايد معناي درست آن را تعريف كنيم. امروز تحريمي كه بر ايران فشار مي اورد اگر براي آلماني ها هم وضع شود از چند ميليون خودرو احتمالا نهايت به ٢ ميليون مي رسند.

اين توليد كننده صنعتي اشاره کرد: دلارهاي ارزان را متاسفانه در كشور صرف واردات كرديم و اتفاقاتي كه براي ارز در كشور افتاده و صنايعي مثل قطعه سازي را تحت تاثير قرار داده است، که این موضوع بيشتر ريشه داخلي دارد.

خودكفايي از نظر ما داشتن دانش فني است و بايد تكنولوژي داشته باشيم. حالا شايد مواد اوليه از داخل يا خارج تامين شود اما مهم دانش فني است. هدف اداره كشور با روش كره شمالي نبايد باشد و به همين دليل همكاري هاي بين المللي بسيار به ما كمك مي كند.

كشاورز در خصوص توليد خودرو نيز گفت: سوال اينجاست كه چرا خودروساز خودرويي كه قطعه كم دارد را توليد مي كند؟ الان مجموع چرخ، كاتاليست، عايق هاي مختلف و  قطعات الكترونيكي از جمله قطعاتي هستند كه هم اکنون كمبود آنها وجود دارد. دليل اين مشكلات اين است كه اقتصاد خودروساز ٢ ضرب در ٢ مساوي ٤ نيست.

این فعال صنعتی بیان کرد: كروز امروز حتي بار ديگر توليدكنندگاني كه به هر دليل توان توليد ندارند را به دوش ميكشد و اين شايعاتي كه در خصوص عدم تحويل قطعه و اين مسائل مطرح مي شود هيچ پايه و اساسي ندارد. اين صحبت ها را انهايي مطرح ميكنند كه خودشان نتوانستند در حوزه توليد موفق باشند.

كشاورز در خصوص مسائلي كه در بحث افت سهام ايران خودرو مطرح شده تا كروز بتواند سهام بيشتري از اين شركت را خريداري كند گفت: ما به هر كسي که بتواند از بخش خصوصی، اين شركت سود را ده اداره كند دست بيعت مي دهيم. ايران خودرو در ازای ٣٤ هزار ميليارد فروش در سال ٩٦ توانست ٧ ميليارد سود بدهد و اين مدل اداره بخش دولتي است.

وي در خصوص مقاومت خودروسازان در مقابل تامين قطعه از داخل نيز گفت: متاسفانه مقاومت ها هميشه بوده و چون وقتي خودروسازان با روش اقتصادي-كيفي اداره نمي شود. به طور مثال ما سيستم صوتي را در داخل با كيفيت مناسب داخلی سازي كرديم اما خودروساز از ٧رقيب ديگر ما یعنی چين وارد مي كند که كيفيت مناسبي هم ندارد.

انتهای پیام/

همه باید برای رفع مشکلات صنعت خودرو تلاش کنیم

راه اندازی پویش داخل سازی قطعات در راستای رونق بخشی به تولید داخل

قطعه سازی، صنعتی با ظرفیت بالا / کاهش نقدینگی، آفت جان قطعه سازان

مسیر برای واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو هموار است

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی