پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو-قیمت خودرو

اعمال سیاست های مالیاتی آرامش را به بازار خودرو باز می گرداند

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن جلس شورای اسلامی اعمال سیاست های مالیاتی می تواند تا حدودی آرامش را به بازار خودرو بازگرداند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: اعمال سیاست‌های مالیاتی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن جلس شورای اسلامی اعمال سیاست های مالیاتی می تواند تا حدودی آرامش را به بازار خودرو بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: اعمال سیاست‌های مالیاتی می تواند تا حدودی آرامش را به بازار خودرو بازگرداند در واقع باید از افرادی که سالانه بیش از یک بار در معاملات خودرو حضور دارند مالیات اخذ شود چراکه ناگفته پیدا است هدف اصلی آنها از خرید و فروش خودرو، تجارت است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با طراحی مکانیزم افرادی که دارای چندین خودرو هستند شناسایی و از آنها مالیات دریافت کرد چراکه صاحبان خودرو به ازای این کالا از یارانه پنهان بنزین استفاده می‌کنند این در حالی است که افراد مستضعف جامعه به دلیل نداشتن خودرو نمی‌توانند از این یارانه استفاده کنند.

باید نظام جامعی برای شناسایی افراد دارای گردش مالی بسیار راه‌اندازی شود، در صورت اجرایی شدن این سیاست دست سوداگران از بازار کوتاه می‌شود

بررسی تراکنش‌های بانکی از فعالیت دلالان در بازار خودرو جلوگیری می‌کند

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی تراکنش‌های بانکی را یکی از راهکارهای لازم برای جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار خودرو دانست و تصریح کرد: باید نظام جامعی برای شناسایی افراد دارای گردش مالی بسیار راه‌اندازی شود. در صورت اجرایی شدن این سیاست دست سوداگران از بازار کوتاه می‌شود.

اراده‌ای برای بومی‌سازی تولید قطعات موردنیاز خودرو وجود ندارد

وی با بیان اینکه اراده‌ای برای بومی سازی تولید قطعات موردنیاز تولید خودرو وجود ندارد، اظهار کرد: پرداخت ارز ارزان قیمت به قطعه سازان می‌تواند بسیاری از موانع پیش روی صنعت خودروسازی را برطرف کند در واقع به جای استفاه از قطعات وارداتی باید به توان داخلی تکیه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اشاره کرد: در صورتی که سیستم بانکی از پرداخت تسهیلات به خودروسازان خودداری کند مشکلات این صنعت افزایش پیدا می کند، در صورت نیاز کمیسیون صنایع و معادن می تواند الزامات لازم را برای تامین تسهیلات در نظر گیرد.

تامین قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی با ارز خارجی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: می‌توان برای تامین قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی از ارز خارجی استفاده کرد در این سیستم باید خودرو با منشا ارز خارجی وارد و در ازای آن در ایران به واردکنندگان ریال پرداخت کرد با تحقق این امر حجم تولید خودروسازان افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها در بازار کاهشی می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

پدیده گرانی هیچ ارتباطی با سازمان بازرسی ندارد

لزوم راه اندازی بیمه افت قیمت خودرو

خبر خوش آقای قائم مقام به مشتریان سایپا / بازگشت میزان تولید سایپا به دوران قبل از تحریم ها

پژو 301 با خودکفایی بیش از 60 درصدی ساخته می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی