پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

کاهش عرضه خودرو متاثر از کمبود قطعه آن است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود قطعه موجب می شود تا خودروسازان ملزم به دپو کردن خودرو شوند که این امر برای خودروساز توجیه اقتصادی ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌ دلیل عدم تأمین قطعه و مواد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود قطعه موجب می شود تا خودروسازان ملزم به دپو کردن خودرو شوند که این امر برای خودروساز توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌ دلیل عدم تأمین قطعه و مواد اولیه، بسیاری از تولیدات ایران‌خودرو و سایپا ناقص بوده و تجاری و وارد بازار نمی‌شوند که این مسأله موجب کاهش عرضه خواهد شد و از آن‌جاکه نظام قیمت‌گذاری، نظام عرضه و تقاضا است، طبیعتاً عرضه کم و تقاضای بالا موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل نقص خودرو‌ها را عدم تأمین قطعه و مواد اولیه دانست و افزود: این مشکل، باعث کاهش عرضه خودرو و افزایش قمیت می‌شود؛ اگر مواد اولیه و قطعه به موقع و به میزان کافی به دست خودروساز برسد میزان تولیدات تجاری بیشتر می‌شود و خودرو‌های بیشتری به بازار عرضه خواهند شد و در نتیجه قیمت‌ها بهتر کنترل می‌شود.

وی درخصوص خودرو‌های دارای کسری قطعات و اتهام دپو در خودروسازی‌ها اشاره کرد: برخی خودرو‌ها ناقص هستند و به بازار نمی‌رسند و تجاری نمی‌شوند، منطقی نیست که خودروساز هزینه پارکینگ و دیرکرد پرداخت کند و اقدام به دپو و انبار خودرو کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست فروش به قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار جواب‌گوی مشکلات قیمتی نشد؛ سازمان حمایت و وزارت صمت باید فکری درخصوص قیمت خودرو کنند و ارگان‌های نظارتی نیز باید نظارت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ منبع: میزان

اعمال سیاست های مالیاتی آرامش را به بازار خودرو باز می گرداند

پدیده گرانی هیچ ارتباطی با سازمان بازرسی ندارد

لزوم راه اندازی بیمه افت قیمت خودرو

تجهیز دنا پلاس ايران خودرو به گيربكس اتوماتيك

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی