پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید

لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید و ساخت قطعات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید با بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان از تهدید تحریمی یک فرصت مناسب اقتصادی بسازیم.  به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علت واقعی افزایش قیمت خودرو، نوسانات ارزی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید با بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان از تهدید تحریمی یک فرصت مناسب اقتصادی بسازیم. 

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علت واقعی افزایش قیمت خودرو، نوسانات ارزی است و دلیل دیگر به این مساله برمی‌گردد که هزینه‌های تمام‌شده قیمت خودرو در ایران به‌صورت غیرمنطقی بالا است.

این نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب ادامه داد: باید تولید خودرو در کشور افزایش یابد تا هزینه نیروی انسانی سرشکن شده و قیمت‌ها سیر نزولی به‌خود بگیرد.

مقدسی اظهار کرد: راه‌حل دیگر، کوتاه‌کردن دست دلالانی است که با استفاده از فضای مجازی به جو روانی دامن می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها و اتهام دپو در خودروسازی‌ها گفت: شائبه دپو و انبار در خودروسازی‌ها منطقی نیست. قبلا بعضی از قطعات در ایران تولید نمی‌شد و این امر باعث می‌شد خودروسازان نتوانند به‌موقع به تعهدات خود عمل کنند.

وی در ارتباط با مشکل کمبود قطعه گفت: باید فورا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شده و درخصوص تجهیزاتی که قبلا از خارج از کشور تهیه می‌شد، به فوریت برای تولید در ایران قرارداد بسته شود.

مقدسی اشاره کرد: قراردادهایی نیز بسته شده و مواردی در چند ماه آینده تامین خواهد شد. شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تولید قطعاتی هستند که خودروها به‌دلیل عدم تامین این قطعات در پارکینگ مانده‌اند. هنر ما باید این باشد که شرکت‌های دانش‌بنیان را بسیج کنیم و تهدید تحریمی را به یک فرصت مناسب اقتصادی تبدیل کنیم تا نیازها را در داخل تولید و رفع کنیم.

انتهای پیام/ منبع: خبرآنلاین

کاهش عرضه خودرو متاثر از کمبود قطعه آن است

نبود تعادل میان عرضه و تقاضا بزرگترین دلیل آشفتگی بازار خودرو

پژو 301 با خودکفایی بیش از 60 درصدی ساخته می شود

بالا بردن عرضه خودرو تاثیر مستقیم بر بازار دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی