پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

کاهش واردات لوازم یدکی سبب رونق تولیدات داخلی شده است

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان گفت: با توجه به کاهش لوازم قطعات یدکی در یک سال گذشته هم اکنون اقبال برای خرید تولید داخلی بیشتر شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان گفت: با توجه به کاهش لوازم قطعات یدکی در یک سال گذشته هم اکنون اقبال برای خرید تولید داخلی بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی این روزهای قطعه سازان بیان کرد: حتی یک یورو از مبلغ ارزی وعده داده شده به قطعه سازان تاکنون دریافت نشده است و همین موضوع سبب شده تا در نبود نقدینگی، قطعه سازان نیز نتوانند به تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان بپردازند.

وی اظهار کرد: این انجمن خواستار آن است که پرداختی مطالبات قطعه سازان حداکثر یک ماهه باشد.

چهاردهم بهمن ماه سال گذشته فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.

در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است.

نجفی منش اظهار کرد: از مبلغ چهار هزار میلیارد تومان وعده داده شده نیز فقط سه هزار و 850 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شد.

وی اشاره کرد: همه تلاش معاونت امور صنایع وزارت صنعت این است که پرداختی ارزی به شیوه مناسبی انجام شود و قطعه سازان با پرهیز از ریسک بازپرداخت ارز، خواستار آن هستند که مبلغ 844 میلیون یوروی یاد شده را به صورت ریالی دریافت کنند.

رونق قطعات یدکی

این فعال صنعتی از وضعیت اشتغال در این حوزه، گفت: با توجه به کاهش واردات قطعات یدکی در یک سال گذشته، اشتغال مرتبط با موضوع لوازم یدکی داخلی بهبود داشته و هم اکنون اقبال برای خرید تولید داخلی بیشتر شده است.

وی همچنین ادامه داد: اما قطعه سازانی که با OEM ها با خودروسازان کار می‌کنند، وضعیت خوبی در تولید و اشتغال ندارند.

OEM مخفف Original Equipment Manufacture یا همان شرکت‌های تولیدکننده یک قطعه است که بطور مثال پس از مذاکره با یک خودروساز مادر و عقد قرارداد متعهد می‌شود با نام آن خودروساز برایش قطعه با بالاترین کیفیت و استاندارد تولید کنند.

آمادگی اروپایی‌ها برای همکاری با ایران

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا و حضور در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط بولونیای این کشور همراه با تیم اعزامی سازمان صنایع کوچک ایران اظهار کرد: در این نمایشگاه که با تمرکز بر خدمات پس از فروش خودرویی برگزار شد، دیدارهای دوجانبه زیادی با نمایندگان دیگر کشورها برگزار و بسیاری از آنها برای تداوم همکاری با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

کاهش عرضه خودرو متاثر از کمبود قطعه آن است

اعمال سیاست های مالیاتی آرامش را به بازار خودرو باز می گرداند

پدیده گرانی هیچ ارتباطی با سازمان بازرسی ندارد

پژو 301 با خودکفایی بیش از 60 درصدی ساخته می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی