پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است

به گفته ی عضو صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خودرو به یک کالای سرمایه‌ ای تبدیل شده و  تقاضا برای خرید آن زیاد شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه مجلس با وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: موضوع بحث […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی عضو صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خودرو به یک کالای سرمایه‌ ای تبدیل شده و  تقاضا برای خرید آن زیاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه مجلس با وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: موضوع بحث راجع به تولید و صنعت بود و نظر وزیر صنعت این بود که به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعات فراخوان بدهیم.

وی با توجه به مشکلات فعلی بخش خودرو ادامه داد: خودروسازان قول داده اند تا ماه آینده خودرو‌های ناقص را تکمیل و تا شهریورماه کل تعهدات خود را پرداخت کنند. برخی خودرو‌ها الان تولید نمی‌شود و باید جایگزین شوند، قرار است مکانیزم رفع این مشکل بررسی شود که راجع به آن صحبت و تصمیم گیری شد و در جلسات بعدی هم پیگیری می‌شود.

رضیان اشاره کرد: در مورد قیمت خودرو هم بحث کوتاهی داشتیم. قیمت حاکمیتی خودش مشکل ساز بود، اما حاشیه بازار هم پاسخ نداد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: خودرو مثل سکه و ارز کالای سرمایه‌ای شده و  تقاضا برای خرید آن زیاد شده است. 93 درصد معاملات خودرو خارج از شرکت‌های خودروسازی است.

وی همچنین اظهار کرد: بانک مرکزی اعتقادی ندارد که خودرو در ردیف یک حمایتی قرار گیرد. حداقل برای تامین قطعه باید ارز نیمایی اختصاص دهند.

رضیان با توجه به تحریم‌های ظالمانه صنعت خودرو تصریح کرد: قبل از سال 97 با شرکت‌های سیتروئن پژو و رنو قرارداد‌هایی خوبی داشتیم که محصولات کیفیت خوبی داشتند، اما الان در شرایطی هستیم که تنها می‌توانیم نیاز خودرو را برآورده سازیم.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تولید 40 هزار و 302 دستگاه تنها در یک ماه / آمار فروش و تولید گروه صنعتی ایران خودرو

نوسانات نرخ ارز و عوامل روانی کاذب علل گرانی خودرو در بازار

برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت با موضوع بازار خودرو

لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید و ساخت قطعات خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی