پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

ورود 170 هزار خودرو به بازار سبب سقوط قیمت خودرو می شود

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عرضه 170 هزار خودرو تاثیر مستقیم بر قیمت خودرو در بازار خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص صحبت‌های مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران مبنی بر اینکه ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عرضه 170 هزار خودرو تاثیر مستقیم بر قیمت خودرو در بازار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص صحبت‌های مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران مبنی بر اینکه ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در ماه‌های اخیر به خوبی به وظایف خود عمل نکرده است، باید دید گزارش مکتوب این سازمان درباره بازدیدهای صورت گرفته از خودروسازی‌ها چیست؟ نمی‌توان به مصاحبه‌های شفاهی و اظهار نظرها اکتفا کرد ملاک ما نامه و گزارش‌های مکتوب است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروهای زیادی به دلیل نبود قطعات جزیی مانند آیینه، راهنما کف پارکینگ‌ها مانده تصریح کرد: هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که مردم حاضرند علیرغم تمام کمبودها، خودروی ناقص تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه در صورتی که خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان به بازار عرضه شود کاهش قیمت خودرو ادامه دار خواهد بود، اظهار کرد: خودروسازان عرضه به بازار را مدیریت می‌کنند این در حالی است که باید شرایطی فراهم شود تا شورای رقابت مدیریت بازار را در دست گیرد، در صورت تحقق این امر اگر تخلفی صورت گیرد سازمان تعزیرات می‌تواند ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توجه به درج قیمت خودرو در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام به صورت چراغ خاموش، اشاره کرد: هم اکنون 170 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ خودروسازی‌ها موجود است و این خودرو ها به زودی روانه بازار می شود.

وی با بیان اینکه عرضه 170 هزار خودرو به بازار حباب قیمتی چهارچرخ‌ها را می‌شکند، ادامه داد: حذف دلالان از بازار زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم می‌کند، برای کنترل قیمت خودرو باید تنها مصرف کنندگان واقعی وارد بازار شوند.

منصوری درباره تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت، مبنی بر واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، تصریح کرد: با وضعیت کنونی صنعت خودروسازی مردم استقبال چندانی از این واگذاری نمی‌کنند، خودروسازان باید برخورد مناسبی با مردم داشته باشند تا مردم نسبت به خرید سهام این شرکت‌ها رغبت نشان دهند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

جلوی پیش فروش خودرو بدون تاریخ را بگیرید

چه کنیم که نقشه (( خروس زرد قناری آمریکایی )) نقش بر آب شود؟!

خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است

تولید 40 هزار و 302 دستگاه تنها در یک ماه / آمار فروش و تولید گروه صنعتی ایران خودرو

لزوم تدوین راهکار مقابله با پدیده نوظهور ثبت آگهی های صوری خرید و فروش خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی