پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید

تک منبع بودن برای صنعت خودرو آسیب زا است

به گفته ی معاون وزیر صمت همکاری با فرانسوی ها به یک آفت تبدیل شده که این موضوع آسیب زا است خودروسازان باید سبد گسترده ای از همکاری با شرکت های خارجی داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برخی ادعاها مبنی بر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۴ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی معاون وزیر صمت همکاری با فرانسوی ها به یک آفت تبدیل شده که این موضوع آسیب زا است خودروسازان باید سبد گسترده ای از همکاری با شرکت های خارجی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی بیشتر تمایل دارند با فرانسوی‌ها همکاری کنند تا شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی، گفت: اگرچه ما پیش از این نیز با ژاپن و کره همکاری هایی داشتیم اما اصرار به همکاری با فرانسوی‌ها به آفتی تبدیل شده است، در واقع تک source(منبع) شدن برای صنعت آسیب‌زا است.

وی افزود: خودروسازان داخلی باید سبد گسترده‌ای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلی‌سازی شرکت‌های خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین می‌رود.

معاون امور صنایع وزارت «صمت» اظهار کرد: خودروسازان خارجی نمی‌تواند از تولید برخی خودروها در ایران جلوگیری کنند چرا که ایران در تولید این خودروها ریشه پیدا کرده و سازنده شده است.

مقیمی  با بیان اینکه پژو و رنو چندین بار در ایران حاضر شدند اما پس از بروز هر تنش از ایران خارج شدند، اشاره کرد: اقداماتی در حال انجام است تا همکاری با شرکت‌های خارجی گسترش پیدا کند.

وی درباره دستور جهانگیری معاون اول رییس جمهور مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو، گفت: کمیته خودرو اقدام خاص و ویژه‌‌ی جدید در این زمینه انجام نمی‌دهد و به دنبال بازنگری در سیاست‌ها است تا در صورت نیاز اصلاحات انجام شود.

معاون امور صنایع وزارت «صمت» ادامه داد: اگرچه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در این راستا پیشنهاداتی مطرح کرده است و از آن جایی که دستگاه‌های نظارتی نیز در کمیته خودرو حضور دارند تلاش می‌شود زمینه اجرای پیشنهادات فراهم شود اما در کمیته حضور بیشتر به دنبال تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای خروج صنعت خودرو از بحران هستیم؛ در صورتی که تولید افزایش پیدا کند تمام پارامترهای مورد نظر محقق می‌شود و آرامش خیال مردم فراهم شده و تقاضای کاذب نیز در بازار از بین می‌رود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی