پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری ۸ گرن کوپه

عضوی جدید در خانواده ۸/ ب ام و سری ۸ گرن کوپه چه مشخصاتی دارد؟

مدت زیادی از معرفی سری ۸ ب ام و نمی گذرد. این خودروساز آلمانی در مسیر گسترش خانواده سری ۸ قدم بر می دارد و در این مسیر، بعد از معرفی نسخه M8 ، حالا مدل گرن کوپه یا همان کوپه ۴ در سری ۸ را نیز معرفی کرده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۸

مدت زیادی از معرفی سری ۸ ب ام و نمی گذرد. این خودروساز آلمانی در مسیر گسترش خانواده سری ۸ قدم بر می دارد و در این مسیر، بعد از معرفی نسخه M8 ، حالا مدل گرن کوپه یا همان کوپه ۴ در سری ۸ را نیز معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اینجا کلیک کنید و معرفی ویدئویی ب ام و سری ۸ گرن کوپه جدید را در گزارش خودرو (رسانه تصویری خودرو) ببینید

ب ام و سری ۸ گرن کوپه سبک و سیاق سری ۶ گرن کوپه را با ظاهری به مراتب جذاب تر و تهاجمی تر دنبال می کند. در قسمت جلو کاملا به مدل کوپه شبیه بوده و همان جلوپنجره عریض و گرافیک خاص چراغ ها به چشم می خورد. البته شیشه جلوی گرن کوپه شیب کمتری دارد و سقف آن نیز بلندتر است.

ب ام و سری ۸ گرن کوپه

ابعاد بزرگ تر و کابین جادارتر در مدل گرن کوپه

همچنین این مدل از دو در اضافه و یک خط شانه هم برخوردار است. در این خودرو سقف پانورامیک شیشه‌ای با سانروف به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما برای مدل M850i سقف فیبر کربنی هم قابل سفارش خواهد بود. سری 8 گرن کوپه در مقایسه با نسخهٔ کوپهٔ خود 22.8 سانتیمتر طول بیشتر، 3.05 سانتیمتر عریض بیشتر و 5.59 سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد.

علاوه بر این، فاصلهٔ محوری خود نیز به میزان 20 سانتیمتر افزایش یافته است تا صندلی‌های عقب کاربردی‌تر شوند. به لطف این افزایش ابعاد، حالا در صندلی‌های عقب گرن کوپه 8.64 سانتیمتر فضای سر و 18 سانتیمتر فضای پای بیشتری وجود دارد درحالی‌که ظرفیت صندوق بار نیز 20 لیتر افزایش یافته است.

آپشن های خاص ب ام و سری ۸ گرن کوپه

قسمت جلویی کابین خودرو اما تقریباً به‌طور کامل با نسخهٔ کوپه یکسان است و در اینجا هم همان صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کوپهٔ چهاردر نیز شامل گرم‌کن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی، صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت 40:20:40، نمایشگر سربالا، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی هارمن کاردون با 16 بلندگو می‌شود.

ب ام و سری ۸ گرن کوپه

علاوه بر این، برای سری 8 گرن کوپه مجموعه‌ای از آپشن‌ها مثل پکیج کمک‌رانندهٔ حرفه‌ای هم قابل سفارش خواهد بود که شامل کروز کنترل فعال، پایش فعال نقاط کور، هشدار خروج از خط، دوربین دید اطراف، سیستم کمک پارک، هشدار ترافیک عقب و اطلاعات محدودیت سرعت می‌شود.

ب ام و سری ۸ گرن کوپه

چه پیشرانه هایی برای سری ۸ گرن کوپه عرضه شده است؟

سری 8 گرن کوپه در ابتدا با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی دیزلی و دوتای دیگر بنزینی هستند. پیشرانهٔ دیزلی که در مدل 840d XDrive ارائه می‌شود، از نوع 3 لیتری شش سیلندر خطی با 320 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور است. این مدل که به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز است، ظرف 5.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مدل بنزینی اول نیز 840i نام داشته و به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین‌پاور توربو مجهز است که 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد که در این صورت می‌تواند ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این مدل نیز روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اما کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند می‌تواند سراغ مدل بنزینی دوم بنام M850i XDrive بروند که از یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل به لطف قدرت بیشتر خود، برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند به تنها 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد اما حداکثر سرعت آن بازهم روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کسانی که حتی از این هم قدرت بیشتری می‌خواهند اما باید منتظر معرفی مدل پرچم‌دار M8 گرن کوپه بمانند. نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

ب ام و سری ۸ گرن کوپه

برای داشتن سری ۸ گرن کوپه سر کیسه را شل کنید

در ایالات‌متحده مدل دیزلی 840d عرضه نخواهد شد اما آمریکایی‌ها امکان خرید مدل‌های بنزینی 840i و M850i را خواهند داشت. قیمت پایهٔ سری 8 گرن کوپه در مدل 840i از 84,900 دلار آغاز شده و در صورت سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک، 2900 دلار به آن اضافه می‌شود درحالی‌که قیمت مدل M850i از 108,900 دلار شروع می‌گردد. سری 8 گرن کوپه از ماه سپتامبر در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

 

سورپرایز ب ام و برای سال ۲۰۱۹/ مدل جدید سری ۷ همچنان در مسیر بزرگ‌ شدن دماغ!

جنگ گرم!/ مقایسه مرسدس بنز C200 و ب ام و 320 در بازار خودروهای کارکرده

جریمه سنگین در انتظار ب ام و / سقوط سهام خودروساز مشهور آلمانی

کپی برابر اصل نیست!/ تیونینگ ب ام و با استانداردهای ب ام و

آقای امپراطور/ تویوتا سنچری نمادی از قدرت و ثروت در ژاپن

پرچمدار شاسی بلندهای مرسدس بنز به میدان آمد

کُری خوانی کره ایها!/ از کیا استینگر جدید بیشتر بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی