پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انجمن تایر

توان 70 درصدی تولید کنندگان داخلی در بخش تایر های تجاری/ تایرسازان داخلی ناتوان نیستند!

انجمن صنفی صنعت تایر ایران خبر داد: توان 70 درصدی تولید کنندگان داخلی در بخش تجاری/ تایرسازان داخلی ناتوان نیستند! در حالی که دو روز قبل رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنعت مجلس شواری اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری جوان خودرو از عدم توان کافی تولید کنندگان تایر کشور در تامین  […]

javankhodro
سه شنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۸

انجمن صنفی صنعت تایر ایران خبر داد:

توان 70 درصدی تولید کنندگان داخلی در بخش تجاری/ تایرسازان داخلی ناتوان نیستند!

در حالی که دو روز قبل رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنعت مجلس شواری اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری جوان خودرو از عدم توان کافی تولید کنندگان تایر کشور در تامین  نیاز خودروهای سنگین تجاری سخن گفته بود، انجمن صنفی صنعت تایر ایران در پاسخی رسمی این ادعا را رد کرد.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شواری اسلامی به جوان خودرو گفته بود((اگرچه باید از تولید داخل حمایت حداکثری صورت گیرد اما تولیدکنندگان داخلی توان تولید تایر خودروهای سنگین و فوق سنگین را ندارند.)) این سخن نایب رئیس کمیسیون صنعت مجلس واکنش انجمن صنفی صنعت تایر کشور را در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر در پی داشت. این انجمن با ارسال نامه ای رسمی به پایگاه خبری جوان خودرو، ضمن اشاره به توان تولید کنندگان داخلی تایر در رفع نیاز  70 درصد این بخش از بازار داخلی اعلام کرده تنها 30 درصد از بازار تایرهای تجاری کشور نیاز به واردات دارد.

هر چند در یک سال گذشته بازار تایر به خصوص تایرهای تجاری که نیاز اصلی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور است همواره با نوسانات بسیاری رو به رو بدوده اما، با توجه به ادعای انجمن صنفی صنعت تایر ایران، شاید شفاف سازی در این حوزه بتواند در پیش برد اهداف تولید و رضایت مندی مصرف کنندگان موثر باشد. گفتنی است پایگاه خبری جوان خودرو در آینده این موضوع را موشکافی خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

حال و روز بازار لاستیک: تجار دنبال کسب سود، تولیدکننده در مسیر زیان

تایر سازان ارز 4200 تومانی را چه کرده اند؟ / بازار تایر تشنه محصول است

بازار لاستیک در دست دلالان! / چه کسی ناظر بازار لاستیک است؟

واردات لاستیک با ارز 4200 تومانی همچنان ادامه دارد

تامین لاستیک خودرو های سنگین وظیفه دولت است

ترخیص 60 کانتینر لاستیک کامیون و اتوبوس از گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی