پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

چالش اصلی صنایع خودروسازی، موازی کاری و ازدیاد واحد های تولید

به گفته ی یک قطعه ساز، مشکل صنعت خودرو و قطعه تحریم نبوده، بلکه موازی کاری در بخش های مختلف این صنایع برای خودروسازان و قطعه سازان چالش برانگیز شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یک فعال قطعه ساز که نخواست نامش ذکر شود در ارتباط با مشکلات اخیری که بین اعضای این […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۸

به گفته ی یک قطعه ساز، مشکل صنعت خودرو و قطعه تحریم نبوده، بلکه موازی کاری در بخش های مختلف این صنایع برای خودروسازان و قطعه سازان چالش برانگیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یک فعال قطعه ساز که نخواست نامش ذکر شود در ارتباط با مشکلات اخیری که بین اعضای این صنعت به وجود آمده اظهار کرد: برای یک صنف قطعه‌ساز، دو انجمن نمی‌توانند با هم بجنگند، پیشنهاد من این است که باید بین این دو بخش، تفاهم صد درصدی به وجود بیاید زیرا منافع تمام بخش‌های قطعه‌سازی در همه موارد مشترک است پس باید با هم تفاهم داشته باشند.

وی در این راستا اشاره کرد: طبق قانون بخش‌های صنعت و تولید برای اینکه به دولت مراجعه نکنند یک انجمن تشکیل می‌دهند و این انجمن به عنوان نماینده یک بخش می‌تواند با دولت مذاکره کند که اولین وظیفه این انجمن‌ها حفظ حقوق برحق و قانونی اعضا است و بعد از آن روی بالا بردن کیفیت، تکنولوژی و دانش فنی ، پیدا کردن بازارهای جهانی و غیره تمرکز کند که باعث توسعه بنگاه می‌شود.

این فعال صنعت قطعه یکی از بزرگترین معضلات قطعه‌سازی امروز را فرهنگ خودروسازی‌ دانست و افزود: خودروسازها تعداد زیادی قطعه سازانی که به صورت موازی فعالیت دارند ایجاد کرده تا قدرت چانه‌زنی شان بالا برود و تحمل اقتصادی آن‌ها بیشتر شود، درواقع خودروسازها به دلیل اینکه به نوعی قیمت پایین بگیرند و پول را دیر پرداخت کنند این کار را انجام می‌دهند.

این قطعه ساز با تاکید بر معضلات تعدد کارخاته های تولید قطعه‌ بیان کرد: در کشور فرانسه تا چند سال قبل حدود 2000 تا 2500 قطعه ساز وجود داشت که به 200 قطعه ساز محدود شد آن هم به دلیل اینکه تحقیق و پژوهش هزینه دارد، اما متاسفانه این موارد در کشور ما رعایت نمی‌شود؛ امروزه فرهنگ خودروسازها ایجاد تعدد قطعه‌سازی است و به همین دلیل قطعه‌سازها با یکدیگر رقابت می‌کنند و این برای صنعت قطعه بسیار خطرناک بوده و به معضل تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: من تحریم را باعث گرفتاری این بخش نمی‌دانم بلکه فرهنگ ساختاری صنعت قطعه و خودرو را بزرگ‌ترین مشکل می‌دانم که باعث ایجاد این اختلافات شده است.

انتهای پیام/

مدیر عامل کروز: چشم کسانی که رونق تولید داخلی را نمی پسندند کور کرده ایم

حضور یا عدم حضور در نمایشگاه باعث داخلی سازی نمی شود

حجم مطالبات قطعه سازان به 20 هزار میلیارد تومان رسید

ECU خودروهای پرتیراژ داخلی سازی شده است/ بدهی 1800 میلیاردی خودروسازان به کروز

افزايش ۳۱ درصدي توليد سايپا در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی