پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باطری خودرو

کاهش قیمت باطری خودرو در پی افزایش عرضه

به گفته ی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو، میزان عرضه باطری از تقاضا بیشتر بوده لذا این امر سبب کاهش قیمت این کالا شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تقی علی‌اکبری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو در رابطه با بازار باطری […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو، میزان عرضه باطری از تقاضا بیشتر بوده لذا این امر سبب کاهش قیمت این کالا شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تقی علی‌اکبری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو در رابطه با بازار باطری خودرو گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بازار دچار نوسان قیمتی نبوده و قیمت‌های فعلی، ارزش کمتری نسبت به قیمت‌های سال گذشته دارد و این در حالی است که در سطح بازار برای ادامه کسب‌وکار، قیمت‌های اعلامی کمتر از قیمت درج‌ شده بر روی محصول برای مصرف‌کننده نهایی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بازار با کمبود کالا مواجه نیست و با وجود آنکه بازار در پیک مصرف باطری قرار دارد اما میزان عرضه از تقاضا بیشتر است.

وی اشاره کرد: در سال جاری حداکثر میانگین قیمت باطری بر مبنای آمپر، هر آمپر 10 هزار تومان بود که در حال حاضر به آمپری 7100 تا 7,200 تومان کاهش یافته و حتی کارخانه‌ها باطری خراب را با توجه به قیمت مس در محدوده آمپری 2 تا 3 هزار تومان خریداری می‌کنند.

این عضو اتاق اصناف تشریح کرد: بسیاری از مواد اولیه تولید باطری به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود که با نوسان قیمت ارز، قیمت نهایی باطری دستخوش تغییر می‌شود و می‌توان مدعی شد قیمت باطری با کاهش ارزش ارز به ویژه دلار، روند نزولی به خود گرفت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو ادامه داد: طبق قوانین واردات و صادرات، تأمین باطری از بازارهای دیگر منعی ندارد و حدود 30 درصد از نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود که قیمت هر آمپر باطری وارداتی حدود 10 هزار تومان است.

وی گفت: حجم اعظم واردات باطری خودرو از کشور کره است و این کشور با توجه به نیاز بازارهای هدف، محصولات متنوع با برندهای مختلف تولید و عرضه می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

صعود 15 درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو در بازار

کمیابی عامل گرانی روغن موتور در بازار

کاهش واردات لوازم یدکی سبب رونق تولیدات داخلی شده است

منابع تامین لوازم یدکی و قطعات ، ایران خودرو تغییر کرد

قطعات بی کیفیت و تقلبی در کمین بازار لوازم یدکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی