پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیرگاه خودرو

گرانی قطعات مصرفی خودرو علت اصلی کاهش مراجعه به تعمیرگاه

به گفته ی رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، گران شدن بخش قابل توجهی قطعات مصرفی خودرو سبب کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، اظهار کرد:‌ طی ماه‌ های گذشته با گران شدن قیمت خودرو، قیمت قطعات یدکی نیز رشد چند […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، گران شدن بخش قابل توجهی قطعات مصرفی خودرو سبب کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، اظهار کرد:‌ طی ماه‌ های گذشته با گران شدن قیمت خودرو، قیمت قطعات یدکی نیز رشد چند برابری را تجربه کرده که این مساله به کاهش مراجعه صاحبان خودروها به تعمیرگاه ها منجر شده است.

وی بیان کرد: در بسیاری موارد بازدید خودروها از سوی کارشناسان نشان داده که سیستم فرمان یا ترمز خودرو حتی از مرحله بحرانی گذشته و افراد به دلیل گرانی قطعه به تعمیرگاه مراجعه نکرده اند؛ تداوم چنین وضعیتی بر سلامت شهری صدمه و آسیب وارد می‌کند.

این فعال صنفی تشریح کرد: با گران شدن قطعات و لوازم یدکی، صاحبان خودروها منتظر می مانند تا آن قطعه خاص مشکل دار به طور کامل از کار بیفتد و پس از آن خودرو را به تعمیرگاه منتقل می کنند و همین موضوع سبب هزینه های بیشتر شده و تامین جانی خانواده ها را تحت تاثیر سوء قرار می دهد.

وی ادامه داد:‌ هرچند این موارد به تشدید آلودگی هوا نیز می انجامد، اما به دلیل مطرح شدن آن در فصول سرد سال این روزها کمتر به آن پرداخته می شود، با این وجود از مقوله ایمنی خودرو نمی‌توان چشم پوشی کرد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، با اشاره به افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور از آغاز امسال تاکنون تشریح کرد: قیمت این محصول پارسال نیز رشد 100 درصدی در قیاس با سال پیش از آن تجربه کرده بود و همین مساله سبب عرضه زیاد روغن های تقلبی در بازار شده که آسیب زیادی به موتور خودروها وارد می کند.

وی تصریح کرد: هرچند استفاده از روغن های تصفیه استاندارد هیچ مشکلی برای خودروها ایجاد نمی کند، اما نوع تقلبی آن که از مواد اولیه نامرغوب و دستگاه های غیراستاندارد ساخته می شود، موتور خودرو را از بین برده و هزینه های زیادی به صاحبان آنها تحمیل می کند.

نیک آئین افزود:‌ در برخی خودروهای چینی که از کیفیت تولیدی پایین تری برخوردارند، قطعات بی کیفیت‌ تری در بازار وارد شده و شرکت‌های سازنده این خودروها خدمات گارانتی چندانی ارائه نمی کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان افزایش مراجعه صاحبان خودروها به دادگاه‌های اتحادیه و طرح شکایت از نحوه تعمیرات یا قطعات یدکی به کار رفته، اظهار کرد: شکایت‌ها به طور عمده از دو دسته تعمیرکاران و مکانیک های بامجوز و بدون مجوز قابل تقسیم بندی است که در مورد نخست، بیشتر شکایت‌ها از قطعات بی کیفیت بوده و در مورد دوم، نداشتن دانش فنی لازم و نصب نشدن قطعات یدکی مورد نیاز عنوان می شود.

وی در این راستا گفت:‌ خودروسازان داخلی نیز از تامین قطعات اصلی برای خودروها شانه خالی کرده‌اند و همین مساله همراه با افزایش قیمت ها، سبب افزایش قطعات یدکی تقلبی و بی کیفیت در بازار شده است.

نیک آئین تحریم های ظالمانه را یکی از عوامل اصلی شرایط کنونی بازار قطعات یدکی در بازار عنوان کرد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

نکات رانندگی با خودرو های توربوشارژ

از سنسور دریچه گاز و علل خرابی آن بیشتر بدانید

چگونگی شناسایی اصل یا تقلبی بودن امداد خودروها

اجرت تعمیر خودرو 20 درصد افزایش یافت + جدول نرخ اجرت تعمیر بخش های مختلف پراید

افزایش قیمت روغن موتور تاثیر مستقیم بر بازار سرویس و نگهداری خودرو دارد

رونق بازار روغن های تقلبی با افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی