پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

احتمال تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده دور از ذهن نیست

رئیس کل گمرک گفت: در حال پیگیری هستیم تا مهلت ترخیص خودروهای دپو شده از سوی دولت به مدت یک یا دو ماه مجدد تمدید شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در رابطه با ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک، اظهار کرد: مهلت ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۸

رئیس کل گمرک گفت: در حال پیگیری هستیم تا مهلت ترخیص خودروهای دپو شده از سوی دولت به مدت یک یا دو ماه مجدد تمدید شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در رابطه با ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک، اظهار کرد: مهلت ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در نیمه تیر ماه به پایان رسید و در مدت مذکور نزدیک به 7500 دستگاه خودرو ترخیص شد.

وی بیان کرد: در این بین نزدیک به 1500 دستگاه خودروی دیگر نیز به گمرک اظهار شد اما با توجه به اینکه در مصوبه هیات وزیران عبارت ترخیص کالا ملاک بوده است، این خودروها بعد از اظهار در درب خروج گمرک مانده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرآیند اخذ مجوزهای قانونی در درب خروج گمرک انجام می شود، تصریح کرد: در واقع این خودروها به دلیل اینکه نتوانسته اند مجوزهای قانونی را اخذ و هنگام خروج ارائه کنند اجازه خروج پیدا نکرده اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای جهت حل این مشکل در حال پیگیری هستیم تا مصوبه دی ماه دولت در صورت امکان نسبت به همان خودروهایی که قبلا در اماکن بندری و مناطق ویژه وجود داشت، مجدد تمدید شود.

میراشرفی افزود: البته با توجه به اینکه متولی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این پیشنهاد باید از سوی این وزارتخانه در دولت طرح شود تا بتوان مصوبه را تمدید کرد.

وی در رابطه با اینکه در صورت موافقت دولت، این مصوبه تا چه زمانی تمدید می شود، تصریح کرد: بعید میدانم بیشتر از یک یا دو ماه تمدید شود که البته این موضوع هم باید پیشنهاد شود تا ببینیم نظر دولت چیست.

انتهای پیام/

یک هزار و 48 دستگاه خودرو پشت درب های بسته گمرک

3 هزار دستگاه خودرو وارداتی شماره گذاری شد

چهار هزار و 700 خودرو وارداتی شماری گذاری شدند

بسته شدن پرونده تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی