پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو سراتو

خصوصی سازی موجب کاهش فساد و افزایش راندمان در صنایع خواهد شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر بخش خصوصی بر بنگاه داری متمرکز و دولت سیاستگذار باشد قطعا فساد کاهش و راندمان افزایش می یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر بخش خصوصی بر بنگاه داری متمرکز و دولت سیاستگذار باشد قطعا فساد کاهش و راندمان افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق با قانون، دولت باید در صنایع مادر حداقل سهم یعنی ۲۰ درصد از سهام را داشته باشد. هم اکنون دولت در هر یک از ۲ خودروساز بزرگ کشور کمتر از ۲۰ درصد سهم دارد؛ با توجه به این قانون از این پس ظرفیت خصوصی سازی خودروسازی ها به لحاظ کاهش درصد سهام دولت وجود ندارد اما اشکال کار اینجا است که دولت باید سیاستگذار باشد و اجازه دهد دارندگان ۸۰ درصد سهام، کار خود را انجام دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این صورت هرگاه دولت ملاحظه نماید که دارندگان سهام ۸۰ درصدی دچار خطا شده اند باید با تعرفه واردات که در اختیار دارد سمت و سوی خودروسازی را جهت دهی کند.

وی تشریح کرد: ضروری است که دولت سیاستگذار باشد و بخش خصوصی به بنگاه داری بپردازد. هم اکنون مشکل ما این است که دولت به بنگاه داری ورود می کند.

بنگاه داری دولت هم هزینه بالایی دارد و هم در بسیاری از مواقع موجب بروز فساد می شود به این ترتیب دچار چالش می شویم، همانگونه که هم اکنون شاهد چالش ها و مشکلاتی هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این امر محقق شود و خصوصی سازی به مفهوم واقعی اجرایی شود قطعا فساد و رانت در صنعت خودرو کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی بر بنگاه داری متمرکز و دولت سیاستگذار باشد قطعا فساد کاهش و راندمان افزایش می یابد و توفیقات بیشتری در تولید به وجود خواهد آمد. همچنین شفافیت شکل می گیرد و جامعه به خصوصی سازی اعتماد خواهد کرد.

انتهای پیام/ منبع: خبر خودرو

عدم امکان واگذاری بخشی از سهام خودروسازان چیست؟

مجوز واگذاری باقی مانده سهام دولت در 2 شرکت خودرسازی دریافت شد

خصوصی سازی سبب ایجاد فضای رقابتی میان خودروسازان می شود

خصوصی سازی صنعت خودرو ظرف 3 سال/ مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی