پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو دست دوم

همچنان بیش از 6 هزار خودرو در گمرک مانده است

به گفته ی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیش از 6 هزار خودرو در گمرک مانده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان درباره روند ترخیص‌ها از گمرک گفت: ترخیص‌ها در همان حالت قبل باقی مانده و هیچ تغییری در این خصوص ایجاد نشده است. هم اکنون 800 دستگاه هم اظهار […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیش از 6 هزار خودرو در گمرک مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان درباره روند ترخیص‌ها از گمرک گفت: ترخیص‌ها در همان حالت قبل باقی مانده و هیچ تغییری در این خصوص ایجاد نشده است. هم اکنون 800 دستگاه هم اظهار شده و هم گواهی‌نامه گمرکی برای آنها صادر شده است، نزدیک به 1700 دستگاه اظهارنامه گمرکی گرفتند و 2200 دستگاه خودرو قبض انبار دارند. لازم به ذکر است 2700 دستگاه نیز تحت نظر مقام قضایی هستند و به طور کلی بیش از 6 هزار خودرو در گمرک‌ها مانده‌اند.

استدلالی درباره عدم تمدید مصوبه هیات ‌دولت

وی ادامه داد: نامه‌ نگاری‌ های مختلفی درباره ترخیص خودروهای مانده در گمرک انجام داده‌ایم که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. استدلالی وجود دارد که گفته می‌شود مصوبه یک بار تمدید شده است اما در 4 ماه نخست دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانستند مصوبه را اجرا کنند. هماهنگی لازم در آن زمان بین بخش‌های مختلف وجود نداشت و می‌توان گفت مصوبه تنها 2 ماه امکان اجرا داشت. امکان ترخیص 14 هزار خودرو از گمرک در مدت زمان 2 ماه وجود ندارد و کل واردات در اوج خود 80 هزار دستگاه در سال بوده است. در نهایت باید ترخیص‌ها انجام شود و خودروهای موجود در گمرک اموال مردم است. این نکته را نیز باید گفت که تمامی خودروهایی نیز که ترخیص شده‌اند به‌دست مشتریان رسیده است.

زیر و بم واردات از مناطق آزاد

دادفر در پایان درباره واردات از مناطق آزاد اظهار کرد: واردات خودرو از مناطق آزاد اتفاق نخواهد افتاد چرا که تغییری بین واردات از این مناطق با سایر نقاط وجود ندارد. زمانی که مطلبی قابل حل نیست نگاه‌ها را به سمت دیگر می‌کشانند که در مورد واردات خودرو از مناطق آزاد چنین موردی تنها فرافکنی است. همین نکته درباره واردات خودروهای کارکرده نیز وجود دارد و زمانی که نمونه‌های صفر را نمی‌توانیم وارد کنیم در چه صورت می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. در صورتی که واردات خودروی کارکرده انجام شود قیمت‌ها تا نصف مبلغ صفر کیلومتر افت پیدا می‌کند. به طور کلی واردات کارکرده‌ها عالی است اما افرادی که توانمندی انجام این کار را داشته باشند وجود ندارد و قدرت اجرایی را نداریم.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

پس از خروج خودروها از گمرک، صنف واردکنندگان خودرو تعطیل می شود

قیمت رقابتی پرشیاخودرو برای خودروهای نو BMW

یک هزار و 48 دستگاه خودرو پشت درب های بسته گمرک

ب ام و و فولکس واگن در نمایشگاه خودروی توکیو حضور ندارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی