پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

اولویت اصلی صنعت خودرو، تامین سرمایه است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی‌ترین اولویت بازار خودرو کشور حمایت از قطعه‌سازان و خودروسازان در تامین سرمایه  است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور اظهار کرد: اولویت […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی‌ترین اولویت بازار خودرو کشور حمایت از قطعه‌سازان و خودروسازان در تامین سرمایه  است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور اظهار کرد: اولویت اصلی کشور حمایت از تولید است. تولید، موتور محرکه اقتصاد ماست. شما از هر زاویه‌ای به اقتصاد ایران نگاه کنید متوجه می‌شوید که دشمن به هر طریقی در حال وارد کردن فشار است. صیانت از تولید و سرمایه مسائل اصلی اقتصاد را تشکیل می‌دهد. تولید فی‌ النفسه شکل نمی‌گیرد بلکه سرمایه‌ و فعال اقتصادی باید پا به پای تولید پیش بیاید.

وی بیان کرد: شاید خیلی نتوانیم برنامه‌های تولید را تغییر دهیم اما می‌توانیم از تولید فعلی صیانت کنیم. به همین علت مقام معظم رهبری می‌گویند باید از پرداختن به حواشی دوری کنیم. یکی از معناهای نپرداختن به حواشی حمایت از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، سرمایه‌ گزاران و قوانین تولید است. قوانین باید طوری تتنظیم شود که رمق تولید را کم نکند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تحقق رونق تولید در بازار خودرو اشاره کرد: بازار خودرو به طور مستقیم با مسائل مربوط به قطعه‌ سازان مرتبط است. ما باید به تامین سرمایه در گردش کمک کنیم. اصلی‌ترین اولویت بازار خودرو کشور حمایت از قطعه‌سازان و خودروسازان در تامین سرمایه است. مکانیسم‌های ورادات قطعه باید تسهیل شود. تولیدکنندگان ما نباید در تنگا باشند.

احمدی با بیان اینکه «بعضی از شرکت‌های خارجی در ایران هنوز فعالیت خودرویی دارند» تصریح کرد: ما نباید ارتباط خود را با آنها قطع کنیم. مثلا چینی‌ها در بازار خودرو فعال هستند. به نظر من چینی‌ها علاقه‌مند هستند که جای خالی اروپایی‌ها را در بازار ما پر کنند. حضور چینی‌ها یک فرصت است. وقتی اروپایی‌ها از بازار خودرو ما کنار کشیدند ما می‌توانیم از ظرفیت چینی‌ها در بازار استفاده کنیم. فعال بودن چینی‌ها موجب ایجاد تنوع در بازار خودرو ما می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت نپرداختن دولت به مسائل حاشیه‌ای در 2 سال پایانی کارش گفت: اختلافات را باید کنار گذاشت. جناح‌های سیاسی مختلف را باید پذیرفت. در کشور ما هر از چندگاهی سر و کله مسائل حاشیه‌ای پیدا می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

همکاری شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای برقی

کاهش قیمت خودرو، منجر به ورود مشتریان واقعی به بازار شد

شرایط فروش محصولات چری اعلام شد

میزان تولید خودروهای دوگانه سوز سقوط کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی