به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران، به علت نبود تقاضا در بازار اسقاط خودرو، قیمت گواهی اسقاط به زیر یک میلیون تومان رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید ابراهیم مناجاتی عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران با اشاره به اینکه متاسفانه موضوع اسقاط دیگر فراموش شده است اظهار […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
سید ابراهیم مناجاتی عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران با اشاره به اینکه متاسفانه موضوع اسقاط دیگر فراموش شده است اظهار کرد: روند اسقاط خودرو در گذشته به این صورت بود که این خودروها از بازار جمع شده و پس از اسقاط گواهی اسقاط برای واردات خودرو صادر می شد این موضوع در حالی مطرح است که هم اکنون 2 سال است که موضوع واردات خودرو ممنوع است.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران اشاره کرد: طی 2 سال گذشته مراکز اسقاط هر خودروی فرسوده را به قیمت میانگین چهار میلیون تومان خریدند و اسقاط کردند، اما به دلیل نبود تقاضا در این بازار، قیمت گواهی اسقاط به زیر یک میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت گواهی اسقاط خودرو چهار سال پیش حدود چهار میلیون تومان بوده است.
به گفته وی، در حال حاضر ۸۰ هزار گواهی اسقاط خودرو تولید شده است که تقاضا برای آنها بسیار کم است و به همین دلیل واردکنندگان خودرو میگویند که گواهی اسقاط را بیش از یک میلیون تومان نمیخرند.
مناجاتی با اشاره به اینکه خودروسازان به وظیفه قانونی خود مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از تولیدشان را جایگزین خودروهای فرسوده کنند عمل نمیکنند، اظهار کرد: هر خودروی فرسوده در سال به اندازه پنج میلیون تومان سوخت بیشتری مصرف میکند که این مسئله موجب آلودگی بیشتر هوا میشود. همچنین اختلاف هزینه لوازم یدکی و تلفات تصادفات بین خودروهای فرسوده و خودروهای معمولی از جمله مواردی است که نشاندهنده لزوم اسقاط خودروهای فرسوده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران در ادامه پیشنهاد کرد که در راستای ساماندهی به صنایع اسقاط، ساختمانسازها در شهرهای بزرگ به ازای پارکینگی که برای هر واحد آپارتمان میسازند، یک گواهی اسقاط خریداری کنند.
پیشنهاد دیگر مناجاتی این است که گواهی اسقاط خودرو به صورتی باشد که در بانکها و اداره مالیات به صورت پول محاسبه شود.
انتهای پیام/ منبع: ایسنا
دیدگاه خود را بنویسید