پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت کروز 3

کروز از فرصت برجام به خوبی بهره برداری کرد

تعدادی از شرکت ها و واحدهای صنعتی بزرگ کشور در مدت کوتاهی که شرایط تعامل با کشورهای خارجی به واسطه برنامه جامع مشترک بوجود آمد از این فرصت به خوبی استفاده کردند و توانستند مجموعه خود را به شکل مطلوبی توسعه بدهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اگرچه بسیاری از افراد از گفتن و […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

تعدادی از شرکت ها و واحدهای صنعتی بزرگ کشور در مدت کوتاهی که شرایط تعامل با کشورهای خارجی به واسطه برنامه جامع مشترک بوجود آمد از این فرصت به خوبی استفاده کردند و توانستند مجموعه خود را به شکل مطلوبی توسعه بدهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اگرچه بسیاری از افراد از گفتن و نوشتن از برکات برجام خوشایند نیست، اما واقعیت ها را نمی شود برای خوش آمدن یا نیامدن عده ای نادیده گرفت.

برنامه جامع مشترک هر چند عمر کوتاهی داشت و دریچه ای که به واسطه امضای آن پیش روی فعالان اقتصادی و تولید کنندگان ایرانی گشوده شد نیز به همان سرعت بسته شد اما در صنعت کشور بودند اشخاصی که به واسطه تجارب گذشته توانستند به بهترین نحو از این دریچه ارتباط بدون محدودیت با جهان خارج استفاده کنند.

با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی با گشایش ارتباطات دوباره با جوامع صنعتی پیشرفته ساده ترین راه را واردات کالای آماده و استفاده از سود سرشار و بدون دردسر واردات دیدند، برخی از فعالان صنعتی با نگاهی آینده نگرانه و با توجه به تجارب پیشین اقدام به واردات تکنولوژی و دستگاه هایی کردند که می توانست موجبات خروج از رخوت فراگیر در صنایع ایران را فراهم سازد.

شرکت کروز نمونه ای مناسب از این دست شرکت هاست که در صنعت قطعه سازی ایران فعالیت دارد.

مدیران ارشد و تصمیم گیران کروز به جای واردات قطعات در زمان کوتاه گشایش های برجامی اقدام به واردات جدید ترین دستگاه ها و تکنولوژی تولید قطعات خودرو در کنار اعزام نیرو به کشورهای خارجی برای فراگیری راه های استفاده از این تجهیزات جدید، کردند.

با وجود این که جدیدترین دستگاه ها همراه با تکنولوژی روز وارد صنعت صنعت قطعه سازی کشور شد، اما به واسطه نگاه قبیله ای و تنگ نظرانه که با موجی از فعالیت های رسانه ای بر علیه این قطعه سازان به راه افتاد، کمتر شاهد استفاده از این توانمندی داخلی برای عبور از شرایط سخت صنعت خودرو بودیم.

اما امروز که تغییرات کلان در مدیریت یکی از بزرگترین خودروسازان خاورمیانه را شاهد هستیم و از آنجا که در برنامه های اعلام شده از سوی مدیران جدید این خودروسازی، بر استفاده از توان تمام فعالان صنعت قطعه سازی تاکید چند باره شده است، انتظار می رود تا زمان بهره برداری از این دستگاه ها و تکنولوژی هایی که با صرف هزینه های میلیون دلاری در دسترس قرار گرفته است، رسیده باشد.

انتهای پیام/

یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران برگزار شد

تا زمانی که خودروسازی خصوصی نداشته باشیم، مشکلات صنعت خودرو حل نمی‌شود

لزوم تدوین استراتژی صنعت قطعه سازی / 5 میلیون یورو کاهش ارزبری تنها در یک ECU

لزوم خریداری قطعات ساخت داخل خودرو توسط خودروسازان/ دولت باید برای اصلاح صنعت خودرو برنامه ریزی کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی