پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گران‌ترین ساعت های خودرو های جهان

گران‌ترین ساعت های خودرو های جهان !

ساعت های پورشه دیزاین  چندی پیش، پورشه دیزاین از دو ساعت مچی جدید با نام های Timepiece No.1 و Chronograph Titanium رونمایی کرد. هر دو این ساعت های مچی، از تجهیزات فنی یکسان بهره می برند با این تفاوت که تنها قاب و ظاهر آنها متفاوت است. اما این ساعت ها از یک جهت، یک […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

ساعت های پورشه دیزاین

 چندی پیش، پورشه دیزاین از دو ساعت مچی جدید با نام های Timepiece No.1 و Chronograph Titanium رونمایی کرد. هر دو این ساعت های مچی، از تجهیزات فنی یکسان بهره می برند با این تفاوت که تنها قاب و ظاهر آنها متفاوت است. اما این ساعت ها از یک جهت، یک انقلاب در تاریخ پورشه دیزاین بشمار می روند، چراکه این دو مدل، اولین ساعت هایی هستند که بخش فنی آنها نیز توسط پورشه ساخته شده است.

پس از بیش از چهل سال همکاری با برترین نام ها در زمینه ساعت سازی، پورشه دیزاین چندی پیش بخش ساعت سازی خود را با نام Porsche Design Timepieces AG در سوییس افتتاح کرد. این دو مدلی را که در تصویر می بینید، اولین محصولات این بخش از پورشه دیزاین هستند که تولید هریک از آنها محدود به 500 دستگاه خواهد بود.

گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان

همانند ساعت تاریخی پورشه در سال 1972 که Chronograph I نام داشت، این ساعت های جدید نیز به رنگ مشکی مات مزین شده اند. ساعت نام برده در 42 سال پیش، بیش از آنکه یک جواهر با ارزش باشد، یک ابزار دقیق برای ثبت زمان بود تا رانندگان بتوانند زمان را دقیق ثبت کنند. ساعت های جدید نیز با سود جستن از دقیق ترین و پیشرفته ترین قطعات، از این قاعده مستثنی نیستند چراکه قلب تپنده آنها، یک واحد ETA Valjoux 7750 ساخت سوییس است که قابلیت ذخیره انرژی تا 48 ساعت را دارا می باشد.

نوشته براق پورشه دیزاین در تضاد با صفحه نمایش مشکی رنگ، زیبایی خاصی را پدید آورده است. قاب هر دو مدل از تیتانیوم ساخته شده و 42 میلی متر قطر دارد با این تفاوت که در یکی به رنگ خاکستری مات و در دیگری به رنگ مشکی مات، رنگ آمیزی شده است.مدل Titanium، 6 هزار و 850 دلار و مدل Timepiece No.1، 7 هزار و 550 دلار قیمت دارد!

ساعت دیواری پورشه دیزاین

ساعت های طراحی و ساخته شده توسط اتومبیل سازان، به جز چند موردی، غالبأ مشابه به یکدیگر هستند اما پورشه دیزاین همانند همیشه، محصولی کاملأ متفاوت و منحصر به فرد را راهی بازار کرده است. این محصول، یک ساعت بوده اما نه یک ساعت مچی بلکه یک ساعت دیواری.

بازهم باید اشاره کرد که این ساعت دیواری، یک نوع معمولی نیست بلکه صفحه نمایش آن، رینگ آلیاژی 20 اینچی پورشه 911 توربو می باشد که به دو عقربه قرمز رنگ ساعت شمار و دقیقه شمار، مزین شده است. این ساعت از آنجایی که از رینگ واقعی 911 توربو استفاده می شود، به دلیل ساخته شدن از جنس استیل، 8 کیلوگرم وزن دارد. در پشت لوگو باوقار پورشه بر روی مرکز این ساعت، دو عقربه آلومینیومی قرار دارد که به رنگ قرمز Indian رنگ آمیزی شده اند؛ همان رنگی که در بدنه 911 استفاده می شود. اما آنچه که این عقربه ها را به چرخش در می آورد، مکانیزم کوارتز ساخت آلمان بوده که از دقت بی نظیری برخوردار است. آنچه که این ساعت 8 کیلوگرمی را محکم بر روی دیوار نگه می دارد، قطعه ای مشابه به سرسوپاپ موتورهای شش سیلندر تخت این برند می باشد تا از همه لحاظ یک محصول کاملأ خودرویی به نظر برسد.

  گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان

این ساعت دیواری 20 اینچی، توسط پورشه دیزاین طراحی و ساخته می شود و قیمت در نظر گرفته شده برای آن، دو هزار دلار است. شاید این رقم برای یک ساعت دیواری کمی زیاد به نظر برسد اما برای عاشقان اتومبیل، نگاه به زمان بر روی این ساعت دیواری، به اندازه یک پورشه 911 توربو کامل ارزش دارد.

گران‌ترین ساعت برای گران‌ترین شاسی بلند جهان!

کمپانی بنتلی، بعد از رونمایی از گران ترین شاسی بلند جهان ، در نظر دارد که یک ساعت به ارزش  170,000 ، را برای این ماشین به صورت سفارشی ارائه دهد .این ساعت از جنس طلا ساخته شده است و با تکه‌های الماس تزئین شده است.

 

گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان

 

 

فراری بر روی مچ شما

دو سال پیش، فراری در چنین تاریخی، ساعت اسکودریا فراری اورولوجی را معرفی کرد که مکانیزم دقیق و طراحی مهیج آن، هیجان همگان را برانگیخته بود. حالا، اسب سرکش ایتالیایی، از جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است.

جدیدترین محصول بخش ساعت سازی فراری، Gran Premio Worldwide نام دارد که تولید آن محدود خواهد بود. اولین چیزی که در مورد این ساعت جلب توجه می کند، بافت صفحه نمایش آنست که به شکل شانه عسل طراحی شده تا بافت سازه های مونوکوک اتومبیل های مسابقه ای فراری را یادآور باشد.

این ساعت مچی در دو سایز متفاوت با قطر قاب 44 و 38 میلی متر عرضه می شود و از قاب استیل ضد زنگ به رنگ مشکی با روکش کاری پولیش خورده بهره می برد. بر روی صفحه نمایش از ساعت 7 تا ساعت 11، به رنگ قرمز مزین شده تا نمایشگر را از سادگی درآورد. ضمن اینکه از ساعت 12 تا ساعت سه نیز، یک نوار باریک قرمز رنگ، جلب توجه می کند. عقربه های قرمز رنگ و نوارهای سفیدرنگ باریک که ساعات را نشان می دهند، در کنار لوگو زرد رنگ فراری در سمت راست، آنرا بسیار مهیج و چشم نواز جلوه می دهد.

گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان

این ساعت مچی خارق العاده که در طراحی آن از فراری FXX الهام گرفته شده است، در تعداد محدود هزار دستگاه تولید می شود و قیمت آن هنوز نامشخص است.

ساعت مچی فرمول یک با طراحی رونالدو

اگر فکر کرده اید که محصولات وابسته به صنعت اتومبیل، تنها توسط ورزشکاران اتومبیلرانی، طراحی یا تبلیغ می شوند، سخت در اشتباهید. در میان محصولات وابسته به اتومبیل، ساعت های مچی از جایگاه ویژه ای برخوردارند بطوریکه از پورشه و فراری گرفته تا بنتلی، همگی حداقل یک ساعت مچی را با نام و برند خود دارند.

 

شاید با مشاهده تصویر این ساعت، در ابتدا نزد خود بیندیشید که دلیل استفاده از رنگ سبز چمنی در یک ساعت مشکی رنگ با نام فرمول یک چیست؟ در پاسخ باید گفت که دلیل آن، حضور کریستین رونالدو، فوتبالیست شهره نام در تیم طراحی این ساعت مچی بوده که از ایده های او استفاده شده است. تزیینات سبز رنگ در زمینه مشکی این ساعت نیز یادآور چمن زمین فوتبال می باشد که البته شاید با فرمول یک و صنعت اتومبیل سازی چندان همخوانی نداشته باشد اما به هر حال حضور فوتبالیسا برای طراحی یک ساعت مچی برای علاقه مندان به اتومبیل، بهتر از این نخواهد بود.

 گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان گران‌ترین ساعتهای خودرو های جهان

این ساعت بر پایه کرونوگراف فرمول یک معروف برند TAG Heuer ساخته شده است که از بند برزنتی مشکی رنگ با نوارهای سبز بهره می برد. استفاده از این بند، ساعت های نظامی مورد استفاده در جنگ جهانی دوم را یادآور می شود که علاوه بر راحتی زیاد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، نگهدارنده ها و قفل بند، از استیل ضدزنگ با کد 316L و توسط دستگاه CNC ساخته شده اند. نوار باریک سبز رنگ در داخل صفحه نمایش کاملأ مشکی باعث شده تا کاربر بتواند زمان را در نیم نگاهی تشخیص دهد. برند TAG Heuer و لوگو CR7، به رنگ سفید در زمینه مشکی رنگ، اصالت و فناوری پیشرفته این ساعت را بیان می کند.

قیمت این ساعت مچی 1515 دلار می باشد که توسط  رونالدو طراحی  و  توسط  TAG Heuer ساخته شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی