پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

اگر خودروهای روسی در ایران بومی سازی شود خوب است

نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای روسی برای شرایط اقلیمی و آب و هوایی خود آنها طراحی شده و اگر بتوان خودروهای روسی برای ایران بومی‌سازی شود خوب است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسن وفادار ینگجه نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به اینکه ایران […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای روسی برای شرایط اقلیمی و آب و هوایی خود آنها طراحی شده و اگر بتوان خودروهای روسی برای ایران بومی‌سازی شود خوب است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسن وفادار ینگجه نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به اینکه ایران خودرو و سایپا از جمله بزرگترین خودروسازان کشور بوده، اظهار کرذ: قرار بود صنعت خودرو ایران مقام یازدهم جهانی را کسب کند که هم اکنون، آهنگ رسیدن به این مقام کندتر شده، اما متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه سیر حرکت و توسعه صنعت خودرو ایران در مسیر جهانی شدن روند خوب است اشاره کرد: خودروسازی ایران در حصار قرار گرفته و نوک پیکان تحریم ها هم به سمت خودروسازی بوده است.

این مقام مسئول خبر داد: هم اکنون، در ایران خودرو، پلت فرم چندین خودرو از جمله خودروهای صندوق دار و شاسی بلند در حال طراحی بوده که بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو با تعمیق ساخت، باید ارزش افزوده و افزایش اشتغال ایجاد کند.

وفادار با توجه به امکان استفاده از فناوری خودروسازی کشور روسیه در صنعت خودرو ایران توضیح داد: خودروهای روسی برای شرایط اقلیمی و آب و هوایی خود آنها طراحی شده و اگر بتوان خودروهای روسی برای ایران بومی‌سازی شود خوب است.

این مقام ارشد در ایران خودرو اشاره کرد: بدون توجه به شرایط اقلیمی و شرایط آب و هوایی، خودروهای روسی در ایران جواب نمی‌دهد و در تهران داغ می‌کند هر چند که خودروهای روسی به شدت محکم ساخته می شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که در صورت واردات خودرو از روسیه باید با شرایط ایران بومی‌سازی شود، ادامه داد : ایران خودرو تاکنون مذاکراتی برای تولید خودرو با مشارکت روسیه نداشته است.

این فعال صنعت خودرو افزود: با توجه به فضای کنونی سیاسی، باید با خودروسازان روسی وارد مذاکره شد و با آنها تبادل فناوری داشت.

به اعتقاد وفادار ینگجه راه نجات صنعت خودرو کشور در شرایط فعلی، ایجاد یک پلت فرم مشترک بین ایران خودرو و سایپا است به این علت که وزارت صمت تاکید کرده که باید 2 خودروساز بزرگ کشور یک پلت فرم مشترک ایجاد کنند.

وی در این راستا بیان کرد: ایجاد پلت فرم مشترک بین ایران خودرو و سایپا برای نخستین بار است که در کشور شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ منبع: نود اقتصادی

واردات خودرو از روسیه، باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود

تاثیرات برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل بر کاهش قیمت خودرو چقدر است؟

کشوری که موشک نقطه زن می سازد چرا نتواند خودرو خوب بسازد/ لزوم ترسیم راهبرد برای توسعه صنعت خودرو

صرفه جویی ارزی قرداد قطعه سازان با خودروسازن چقدر است؟

عقد قرارداد ساپکو با ۱۵ سازنده داخلی برای تولید قطعات های تک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی