پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید کروز 1

داخلی سازی قطعات الکترونیکی مهم خودرو توسط کروز

کروز قطعات مربوط به کنترل بدنه خودرو، جلو آمپر، مولتی مدیا و نمایشگر چند منظوره را در کشور تولید می کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یونیت کنترل مرکز(BCM) و فیوزباکس به طور کامل برای اولین بار در کشور داخلی سازی شد. 80درصد سیستم ترمز خودروها داخلی سازی شده و باقیمانده آن با همکاری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

کروز قطعات مربوط به کنترل بدنه خودرو، جلو آمپر، مولتی مدیا و نمایشگر چند منظوره را در کشور تولید می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یونیت کنترل مرکز(BCM) و فیوزباکس به طور کامل برای اولین بار در کشور داخلی سازی شد.

80درصد سیستم ترمز خودروها داخلی سازی شده و باقیمانده آن با همکاری دانشگاه های کشور به زودی داخلی می شود.

کروز مشکل ایجاد شده در تحریم دوم در مورد قطعات ABS را با تولید داخلی رفع کرده و با بهبود انجام شده، قابلیت ها و امکانات نرم افزاری بیشتری در قطعات جدید به وجود آورده است.

تکیه بر نیروی جوان و همکاری با دانشگاه ها باعث توفیق کروز در داخلی سازی است.

خط تولید کروز 2

یکی از فعالیت هایی که در تولید باعث کاهش فشارهای تحریم های ظالمانه آمریکا برای صنعت کشور می گردد تعمیق تولید ساخت داخل است.

نهضت ساخت داخل به عنوان یکی از محوری ترین سیاست های کلان وزارت صنعت بوده و سرفصل استراتژی توسعه صنعتی است.

تحریم های ظالمانه باعث فشارهای اقتصادی بر تولید کنندگان داخلی و همچنین سبب ایجاد فرصت هایی در صنعت کشور شده و این فرصت همان تعمیق تولید ساخت داخل است.

نادر سخا مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به قطعاتی که در این شرکت داخلی سازی شده است، گفت: با توجه به موج تحریم ها تاکنون قطعات فراوانی از جمله ECU(یونیت کنترلر موتور) و ACU(یونیت کنترلر ایربگ) به طور کامل داخلی سازی شده و به تولید انبوه رسیده است و کمتر از یک ماه دیگر در این صنعت استفاده می شود.

خط تولید کروز 3

این مقام ارشد در شرکت صنایع کروز ادامه داد: همچنین همه ی محصولات مربوط به کنترل بدنه مانند جلو آمپر، مولتی مدیا، نمایشگر چند منظوره، یونیت کنترل مرکزی(BCM) و فیوز باکس ها هم به طور کامل داخلی سازی و به تولید انبوه رسیده اند.

وی با بیان اینکه خودروها از این به بعد از قطعات داخلی سازی شده استفاده می کنند، تشریح کرد: در خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو مانند پژو 206 و 207، دنا، سمند سورن و سایر خودروها جلو آمپر، دستگاه پخش خودرو، سنسور دنده عقب و یونیت کنترل مرکزی در آنها استفاده می شوند.

سخا در این راستا افزود: به تازگی با گروه خودروسازی سایپا در پروژه ساینا و کوئیک و خودروهای جدید این شرکت طرحی برای استفاده این قطعات در حال انجام است.

وی درخصوص داخلی سازی ترمز توضیح داد: ترمز از بخش های متفاوتی تشکیل شده که نزدیک به 80% آن داخلی سازی شده و به زودی بخش باقیمانده آن هم به تولید داخل می رسد و به بازار عرضه می شود.

خط تولید کروز 4

سخا با اشاره به مشکلات موج تحریم های اول در صنعت خودروسازی توضیح داد: در دوره تحریم های اول که پژو همکاری خود را با ایران قطع کرد و تولید خودروهای وابسته به آن مانند پژو 206 متوقف شد، شرکت صنایع تولیدی کروز توانست پلتفرم برق و الکترونیکی که مورد نیاز این دسته از خودروها بود طراحی و تولید کند که به پاس زحمت متخصصان کروز این قطعات داخلی سازی شد و ایران خودرو توانست دوباره 206 و سایر خودروها را تولید و به بازار عرضه کند.

خط تولید کروز 5

مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز با تشریح مشکلات تحریم های دوم گفت: در تحریم های دوم در مورد ABS ترمز به مشکلاتی برخوردیم و شرکتی که تکنولوژی ABS را در دست داشت، پیرو فشار تحریم های ظالمانه آمریکا ارتباط خود را با ما قطع کرد، به همین منظور مجبور به استفاده از سیستم ترمز(ABS) جدید دیگری شدیم که با پلتفرم قبلی هماهنگ نبود و به دنبال آن به تغییر پلتفرم قبلی پرداختیم. البته این تغییر پلتفرم سیستم ترمز یک پروژه ی هشت ماهه بود که با توجه به زحمات پرسنل متخصص گروه کروز و به حسب فوریت نیاز شرکت های خودروساز داخلی ظرف سه ماه با تکیه بر استعداد جوانان ایرانی از مرحله طراحی تا ساخت و تولید انبوه اجرا شد و خودروهای ایران خودرو مانند پژو 405 و پارس به این سیستم مجهز شدند. البته این طراحی باعث شد قابلیت های این پلتفرم نسبت به پلتفرم قبلی بهبود یابد که از جمله امکانات بیشتر می توان به قابلیت های برق و الکترونیکی، به روزتر و اضافه شدن امکانات نرم افزاری بیشتر اشاره کرد که این تغییرات سطح ایمنی مشتریان را افزایش و استفاده از آن را برای رانندگان آسوده تر کرده است.

انتهای پیام/

کروز با خلق ارزش به بقایش ادامه داده است

نوآوری و خلاقیت رویکرد مدیران کروز برای ماندگار شدن

شرکت کروز یک نقطه امید است

کروز نماد موفقیت بخش خصوصی در صنعت است

کروز از فرصت برجام به خوبی بهره برداری کرد

یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران برگزار شد

تا زمانی که خودروسازی خصوصی نداشته باشیم، مشکلات صنعت خودرو حل نمی‌شود

لزوم تدوین استراتژی صنعت قطعه سازی / 5 میلیون یورو کاهش ارزبری تنها در یک ECU

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی