پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سانگ یانگ رکستون

غول مرحله آخر سانگ یانگ!/ از رکستون G4 بیشتر بدانید

رکستون G4 بزرگ ترین محصول سانگ یانگ به شمار می رود و در دسته SUV های متوسط جای می گیرد. البته ابعاد به مراتب یزرگ تری نسبت به کراس اوورهای متوسط کره ای مثل سانتافه، سورنتو و .. دارد. پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند سانگ یانگ از جمله برندهای مطرح در بازار […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

رکستون G4 بزرگ ترین محصول سانگ یانگ به شمار می رود و در دسته SUV های متوسط جای می گیرد. البته ابعاد به مراتب یزرگ تری نسبت به کراس اوورهای متوسط کره ای مثل سانتافه، سورنتو و .. دارد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

سانگ یانگ از جمله برندهای مطرح در بازار خودروهای وارداتی شناخته می شود. رامک خودرو به عنوان نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران، اواخر سال 96 جدیدترین محصول این خودروساز کره ای را رونمایی کرد. این خودروی درشت هیکل رکستون G4 نام دارد.

رکستون بزرگ ترین محصول سانگ یانگ به شمار می رود و در دسته SUV های متوسط جای می گیرد. البته ابعاد به مراتب یزرگ تری نسبت به کراس اوورهای متوسط کره ای مثل سانتافه، سورنتو و .. دارد.

سانگ یانگ رکستون

قرار بود رکستون در تابستان 97 به بازار بیاید، اما بسته شدن ناگهانی واردات خودرو درست مدت کوتاهی بعد از معرفی رکستون در ایران، باعث شد این خودرو نیز همچون دیگر خودروهای وارداتی با چالش هایی مواجه شود. در نهایت در مهر ماه 98، رسکتون G4 موفق شد پلاک ملی دریافت کند و پایش به جاده های ایران باز شود.

رکستون g4

قیمت رکستون روی نردبان افزایش

جالب است بدانید با آغاز شماره گذاری، قیمت رکستون به طور چشمگیری در بازار افزایش پیدا کرد. پیش از شاره گذاری، این خودرو حدود 950 میلیون تومان در بازار قیمت داشت. اما با آغاز شماره گذاری قیمت اش به یک میلیارد و 300 میلیون تومان هم رسیده است. البته رد پای دلال های در قیمت گذاری رکستون در بازار کاملا مشخص است. البته به نظر می رسید با توجه به رکود بازار، قیمت رکستون به زودی سقوط کند.

سانگ یانگ رکستون

چرا رکستون G4 یک آفرودر حرفه‌ایست؟

سانگ یانگ، رکستون جدید را با فرمی ساختار شکن طراحی کرده. این سبک طرحی شاید شما را به یاد خودروهای ژاپنی بی اندازد، اما در بعضی قسمت ها، مثل قسمت عقب حس و حال کره ای دارد. با کمی اقماض، رکستون جدید از نظر قیمتی در دسته خودروهایی مثل نیسان ایکس تریل و تویوتا راو فور قرار می گیرد. اما این یک SUV واقعیست که به خاطر شاسی مستقل یا نردبانی به جای شاسی مونوکوک، قابلیت های آفرودی واقعی دارد و از نظر قابلیت های حرکتی و سامانه های آفرودی با کراس اوورهای متوسطی که نام بردیم قابل مقایسه نیست.

سانگ یانگ رکستون

رکستون G4 کاندیدای بهترین خودروی سال دنیا شده و از جمله برندگان جایزه GRAND PRIZE نیز هست. جایزه ای که با توجه به قابلیت هایی مثل استفاده، ایمنی، کارایی و عملکرد به خودروها تعلق می گیرد. کابین رکستون G4 از نظر کیفیت و توجه به مونتاژ، وضعیت مناسبی دارد.

سانگ یانگ رکستون

این شاسی بلند کره ای مملو از امکانات متنوع رفاهی است و از این نظر می تواند توجه خریداران آپشن پسند ایرانی را به خود جلب کند و مچ رقبای ژاپنی اش را بخواباند. همچنین در طراحی و چیدمان کابین رکستون، رگه هایی از دیگر محصولات سانگ یانگ مثل تیوولی نیز به چشم می خورد. رکستون یک شاسی بلند 7 نفره است که به لطف فاصله میان 2 محور مشابه با تویوتا پرادو، کابین بسیار جاداری دارد.

سانگ یانگ رکستون

بازدهی بالا نسبت به حجم کم

سانگ یانگ رسکتون با 2 پیشرانه دیزلی و بنزینی در بازار جهانی عرضه شده. رامک خودرو اما با توجه به قوانین ایران، تنها نسخه بنزینی را به بازار عرضه کرده است. رکستون G4 به پیشرانه 2 لیتری GDI مجهز شده. این پیشرانه نسبت به سایر پیشرانه های 2 لیتری بازدهی قابل توجهی دارد و می تواند 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با یک گیرباکس 6 سرعته ساخت آیسین ژاپن جفت می شود.

سانگ یانگ رکستون

یک نکته جالب در خصوص محل قرارگیری گیرباکس رکستون اینجاست که بر خلاف سایر کراس اوورها، گیرباکس رکستون به جای قیمت جلو، در میانه خودرو قرار گرفته است. همچنین بر خلاف خودروهایی مثل سانتافه و سورنتو و ..، مبنای تصلی قدرت در رکستون، دیفرانسیل عقب است که این ویژگی با دیگر ویژگی ها دست به دست هم می دهد تا این خودرو از همه نظر یک آفرودر تمام عیار باشد.

سانگ یانگ رکستون

سخن آخر

رکستون G4 را می توان یک SUV  واقعی با قابلیت های حرفه ای آفرود برشمرد. این شاسی بلند کره ای علاوه بر سواری نرم و راحت در مسیرهای شهری، تعادل و هندلینگ مناسبی نیز در مسیرهای آفرودی دارد. کابین جادار و امکانات متنوع نیز پارامترهایی هستند که می توانند نظر خانواده های چند نفره را به خود جلب کنند.

سانگ یانگ رکستون

مشخصات فنی سانگ یانگ رکستون G4

کلاس: شاسی بلند
پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1998 سی سی
قدرت: 222 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 350 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک
باک: 70 لیتر

سانگ یانگ رکستون

امکانات سانگ یانگ رکستون G4

۹ کیسه هوای ۱۳ نقطه ای-رادار خطی-رادار نقطه کور-سیستم کنترل پایداری-رادار پیشگیری از تصادف و برخورد با عابر پیاده-ترمز اتوماتیک در مواقع اضطراری-سیستم ضد واژگونی-پشت آمپر نیمه دیجیتال با امکان انتخاب نوع طرح گرافیکی-تودوزی چرم-7 صندلی-صندلی های جلو برقی با حافظه صندلی راننده-گرمکن صندلی های جلو و عقب-سردکن صندلی های جلو-گرمکن فرمان-سیستم تهویه دوگانه-سیستم تهویه ردیف سوم و کمپرسور کولر مستقل-بخارزدای هوشمند شیشه ها-رینگ های ۲۰ اینچی-تنظیم سه حالته وضعیت دیفرانسیل-سنسور نور-سنسور باران-شستشوی اتوماتیک شیشه های جلو-سانروف-استارت دکمه ای-آینه های تاشو برقی-دوربین ۳۶۰ -ترمز پارک برقی-اتوهلد-نور بالای اتوماتیک-آینه وسط حساس به نور-درب صندوق برقی-زاپاس مشابه به لاستیک های اصلی-کروزکنترل

نوشته: میلاد میرعابدینی

بازار گرم شاسی بلندها در سرمای رکود/ هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس تریل؟

جنگ یک کُره/ با بودجه 250 تا 300 میلیونی، سراتو آپشنال بخریم یا اکسنت کرمان موتور؟

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

تهاجم هیده یوشی!/ در بازار کراس اوورها، هیوندای توسان بخریم یا میتسوبیشی ASX؟

برادران کوئن!/ با بودجه 700 میلیونی، هیوندای سانتافه بخریم یا کیا سورنتو؟

یک چهارم نهایی/ سیتروئن C3 بخریم یا آلفارومئو جولیتا؟

جک T8 محصول جدید کرمان موتور/ آتش کرمان موتور در خاکستر تحریم

مقایسه پژو 2008 و چری تیگو7 / عاقبت نسیه فروشی!

فروکش هیجان/ بررسی لکسوس RX200t

شماره گذاری رکستون G4 آغاز شد/ امپراطور خودش را برای ورود به خیابان‌ها گرم می‌کند

رامک خودرو از سانگ یانگ رکستون G4 پرده برداشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی