پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

1200R

1200R ، هیولای دیگر دوکاتی

کمپانی ایتالیایی دوکاتی (Ducati) در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان، از جدیدترین و قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها (Monsters) با نام 1200R رونمایی کرد.رونمایی از 1200R در حقیقت پاسخی به درخواست طرفداران محصولات نیکد این کمپانی مبنی بر افزایش مدل‌های موجود در این طبقه‌بندی و حضور یک موتورسیکلت نیکد با قدرت و حجم انجین بالا ، می […]

javankhodro
دوشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

کمپانی ایتالیایی دوکاتی (Ducati) در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان، از جدیدترین و قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها (Monsters) با نام 1200R رونمایی کرد.رونمایی از 1200R در حقیقت پاسخی به درخواست طرفداران محصولات نیکد این کمپانی مبنی بر افزایش مدل‌های موجود در این طبقه‌بندی و حضور یک موتورسیکلت نیکد با قدرت و حجم انجین بالا ، می باشد به همین دلیل این موتورسیکلت هنوز نیامده، نام خود را به‌عنوان قوی‌ترین عضو این خانواده (هیولاها) بر سر زبان‌ها انداخته، ضمن آنکه تنوعی بیشتری هم به محصولات نیکد دوکاتی بخشیده است.

انجین پرقدرت:

1200R قدرت خود را مدیون اِعمال تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف ازجمله طراحی پیستون جدید، دریچه گاز بیضوی جدید، افزایش قطر اگزوز، صدا خفه کن جدید، تغییر منیفولد ورودی و افزایش نسبت تراکم، است. از ویژگی‌های جدید این موتورسیکلت می‌توان به ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق جدید Öhlins، طراحی و رنگ‌آمیزی جذاب برای باک و صفحه نمایشگر و همچنین دمپر فرمان قابل تنظیم اشاره کرد. از آنجایی که کارایی و تنوع همیشه جزئی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های کمپانی‌های بزرگ است، کار برای ساخت و طراحی 1200R از هجده ماه پیش کلید خورد تا تعداد اعضای خانواده هیولاها به شش عضو افزایش یابد.این مدل جایگزین مناسبی برای مدل نه‌چندان محبوب استریت فایتر 1098 خواهد بود که به‌جز فروش در چند بازار محدود، فروش فاجعه گونه‌ای در دنیا داشت.

1200R

مهندسین دوکاتی تلاش خود را برای طراحی یک موتورسیکلت نیکد پرقدرت انجام دادند و سرانجام این تلاش‌ها ، رونمایی از مدل جدید 1200R بود. مدل 1200R امکان رانندگی و تجربه یک نیکد متفاوت را برای علاقه‌مندان به این نوع از موتورسیکلت فراهم می‌آورد، موتورسیکلتی که با قدرت بسیار  بالابدون لرزش می باشد.به عبارت دیگر شما بر روی 1200R نه‌تنها به علت وجود سیستم تعلیق قوی دست‌اندازها و موانع را آن‌چنان حس نخواهید کرد بلکه لرزش حاصل از عملکرد یک انجین 1.2 لیتری نیز کاملاً خنثی شده است.

مهندسین دوکاتی برای ساخت یک موتورسیکلت با ویژگی‌های مطلوب که کارایی بالایی داشته باشد، به سراغ سوپر اسپورت محبوب 1299 Panigale که تولید خود دوکاتی است، رفتند تا از دل آن یک موتورسیکلت نیکد بیرون آورند.مهم‌ترین میراث Panigale برای 1200R را می‌توانیم رینگ و لاستیک‌های سبک و با کیفیت عالی مدل SuperCorsa محصول کمپانی Pirelli، سیستم ترمز چهار پیستونی و قدرتمند برمبو ام.50 (Brembo M50) که در چرخ جلو دو دیسک 330 میلی‌متری و در چرخ عقب یک دیسک 245 میلی‌متری را درگیر می‌کند و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ترمزهای ABS محصول کمپانی مطرح و آلمانی Bosch، بدانیم. از دیگر قابلیت‌های الکترونیکی این مدل از دوکاتی می‌توان به پک ایمنی خیره‌کننده آن اشاره کرد که مهم‌ترین قسمت‌های آن شامل موارد زیر است:

  • هشت حالت تنظیم مختلف برای کنترل میزان کشش سیستم ABS.
  • قابلیت خاموش و روشن کردن سیستم ABS.
  • تنظیم سه حالت مختلف تفریحی، شهری و ورزشی برای سواری هرچه ایمن‌تر و بهتر با این موتورسیکلت. (حالت‌های تفریحی و ورزشی تمام قدرت 160 اسب‌بخار را حفظ می‌کنند با این تفاوت که در حالت تفریحی دریچه گاز کمتر باز می‌شود تا انجین کارکرد ملایم‌تری داشته باشد و در حالت شهری نیز این موتورسیکلت 100 اسب‌بخار از قدرت انجین خود را استفاده می‌کند).

 1200R جزء اولین مدل‌های دوکاتی محسوب می‌شود که موفق به کسب گواهی یورو چهار (Euro 4) شده است.

1200R

مهم‌ترین تغییرات 1200R نسبت به دیگر هیولاهای دوکاتی:

دُم جدید:

 در طراحی بدنه 1200R نه‌تنها قسمت دُم موتورسیکلت 20 میلی‌متر بالا رفته بلکه به لطف اسکلت‌بندی فولادی و محکم 1200R، کوچک‌تر و نازک‌تر نیز شده است.

اگزوز جدید:

 قطر اگزوز 8 میلی‌متر افزایش یافته و یک مدل جدیدتر و سبک‌تر از صدا خفه کن‌ها، برای آن در نظر گرفته شده است، تا ضمن تولید صدای دلنشین‌تر، عملکرد بهتر و سرعت بیشتری را برای این موتورسیکلت به ارمغان بیاورد.

جاپایی‌های جدید:

در این مدل از ترکیب مقاوم‌تری از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت جاپاهای متحرک استفاده شده است.

تعلیق جدید:

همان‌طور که گفتیم 1200R در سیستم تعلیق خود از محصولات با کیفیت Öhlins بهره می‌برد که شامل کمک دوشاخ جلوی کاملاً قابل تنظیم 40 میلی‌متری از جنس تیتانیوم و همچنین کمک عقب تکی (monoshock) با استاندارد بالاتر از دیگر هیولاها می‌شود.

رینگ‌ و لاستیک‌ها:

 1200R رینگ و لاستیک‌های خود را از Panigale1299 به ارث برده است و می‌توانیم مهم‌ترین ویژگی این رینگ و لاستیک‌ها را وزن بسیار سبک و درعین‌حال مقاومت بالای آن‌ها بدانیم که با توجه به شکل و طراحی خاصشان، حرکتی نرم و خوش‌آهنگی را حتی در مسیرهای طولانی برای این موتورسیکلت و راکب آن فراهم خواهند کرد.

ترمزها:

سیستم ترمز چهار پیستونی و قدرتمند برمبو ام.50 (Brembo M50) که در چرخ جلو دو دیسک 330 میلی‌متری و در چرخ عقب یک دیسک 245 میلی‌متری را درگیر می‌کند و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ترمزهای ABS محصول کمپانی مطرح و آلمانی Bosch، که این سیستم ABS قابلیت خاموش و روشن شدن هم دارد.

کاهش وزن:

طراحان دوکاتی ،تمام سعی خود را کرده‌اند تا وزن تمام قسمت‌های مختلف این موتورسیکلت را کاهش دهند تا هم افزایش وزن ناشی از وجود قطعات جدید را جبران کنند و هم به استانداردهای Euro4 نزدیک شوند، حتی محل آویز پلاک نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از طراحی و آلیاژ سبک‌تری برای ساخت آن استفاده شده است. مجموع سیستم اگزوز و چرخ‌ها نیز با وجود افزایش کارایی و کیفیت دو کیلوگرم سبک‌تر شده‌اند.

  1200R 1200R 1200R

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی