پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو وارداتی

احتمال واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو احتمال واردات خودروهای کارکرده به کشور اصلا وجود ندارد به این علت که ما هم اکنون در رویه‌های صحه‌گذاری و تایید خودروها صفر دچار مشکل هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: احتمال واردات خودروهای کارکرده به کشور اصلا وجود ندارد. […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو احتمال واردات خودروهای کارکرده به کشور اصلا وجود ندارد به این علت که ما هم اکنون در رویه‌های صحه‌گذاری و تایید خودروها صفر دچار مشکل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: احتمال واردات خودروهای کارکرده به کشور اصلا وجود ندارد. ما در حال حاضر در رویه‌های صحه‌گذاری و تایید خودروها نو، تایید گواهی‌نامه زیست محیطی، و تایید گواهی‌نامه پلیس راهور ناجا دچار مشکل هستیم. اما به طور کلی از لحاظ قیمتی تفاوت بسیار زیاد حتی تا یک پنجم میان خودروی وارداتی کارکرده با صفر کیلومتر وجود دارد.

وی در این راستا توضیح داد: اگر چنین حرکتی انجام شود بسیار عالی است و حتی می‌توان این کار را در مورد خودروهای از مدل افتاده انجام داد. به عنوان مثال یک خودروی صفر کیلومتر مدل 2016 نسبت به 2019 حداقل تفاوت قیمتی دو سوم دارد. با توجه به این که عرضه خودرو مدل روز در دنیا زیاد است و آنقدر انگیزه برای خرید خودروهای تازه دارند به همین دلیل مشتری به سمت نمونه‌های از مدل افتاده نمی‌رود. واردات خودروهای کارکرده در تمام کشورهای اطراف ما انجام می‌شود. برخی مواقع خبرهایی در مورد حمل برخی خودروها توسط خودروبر در داخل کشور منتشر می‌شود که همین خودروها در حال انتقال به کشورهای اطراف ایران مانند گرجستان، ارمنستان، روسیه و حتی افغانستان است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: وضعیت خدمات‌دهی و تامین قطعات برای خودروهای وارداتی شرایط به شدت بد است. قطعه وجود ندارد و ارز تخصیص داده نمی‌شود همچنین با عرضه سوخت غیر استاندارد خودروها در حال آسیب دیدن هستند. تمام سیستم‌های سوخت‌رسانی خودروها در حال به هم ریختن است و مردم به صورت مستمر در حال مراجعه برای رفع این مشکل هستند. اگر شرایط به همین روال ادامه پیدا کند تمام خودروهای یورو 5 و یورو 6 به تعمیرگاه‌ها خواهند رفت. به خصوص خودروهایی که مجهز به توربو هستند در معرض آسیب صد در صدی قرار دارند.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

واردات خودرو به طور کلی ممنوع و منتفی است

واردات خودروهای آمریکایی ممنوع!

اگر خودروهای روسی در ایران بومی سازی شود خوب است

واردات خودرو از روسیه، باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی