پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو-تعویض پلاک

لزوم تعویض پلاک قبل از انتقال سند خودرو

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: افراد توجه داشته باشند حتما قبل از نقل و انتقال سند خودرو، پلاک خودرو مورد نظر را تعویض کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه باید قبل از نقل و انتقال خودرو، مراتب تعویض […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ آبان ۱۳۹۸

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: افراد توجه داشته باشند حتما قبل از نقل و انتقال سند خودرو، پلاک خودرو مورد نظر را تعویض کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه باید قبل از نقل و انتقال خودرو، مراتب تعویض پلاک صورت بگیرد تشریح کرد: برخی از خریداران و فروشندگان خودرو متاسفانه قبل از اینکه تعویض پلاک انجام دهند و اصالت خودرو مشخص شود اقدام به نقل و انتقال خودرو به روش های مختلف می‌کنند که در زمان تعویض پلاک ممکن است مشکلاتی را برای خریدار یا فروشنده به وجود آورد.

این مقام مسئول در این راستا تشریح کرد: ممکن است فردی قصد فروش خودروی سرقتی داشته باشد و ارکان اصلی (شاسی، موتور و… ) آن را با یک خودروی تصادفی و اوراقی تعویض کرده باشد و با سند نمره کردن آن، خودرو را بفروشد. باتوجه به اینکه این قبیل مشکلات صرفاً در مراکز تعویض پلاک قابل کشف است، درصورت مراجعه فرد پیش از هرگونه تبادل وجه فاقد اصالت بودن خودرو کشف می‌شود اما در غیر این صورت فرد خریدار ضرر می‌کند زیرا امکان دارد فروشنده حتی با هویت جعلی اقدام به فروش خودرو کرده باشد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با توضیح دیگر اثرات مراجعه به مراکز تعویض پلاک قبل از نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: ممکن است خودروی فروخته شده خلافی زیادی داشته باشد و هنگام فروش گواهی عدم خلافی جعلی داده باشد که در این صورت وقتی خریدار برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند، متوجه خلافی زیاد خودرو می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، امکان دارد دستور توقیف خودروی خریداری شده توسط مراجع قضایی در سامانه شماره گذاری ثبت شده باشد (مانند اختلافات و شکایات مالی، تخلفات امنیتی که وقتی شکایتی صورت می گیرد، دستگاه قضایی دستور توقیف اموال صادر می‌کند) و زمانی که خریدار برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند، پلیس به خریدار خدمات نمی‌دهد و خودرو را توقیف می‌کند.

سرهنگ محمدی در ارتباط با اهراز هویت در مراکز تعویض پلاک، بیان کرد: هویت فرد در سامانه ثبت احوال به صورت آنلاین استعلام می‌شود تا هویت فردی که خودرو را برای تعویض پلاک آورده یا وکالت فروش دارد، جعلی نباشد، بنابراین توصیه ما این است که خریداران خودرو حتماً قبل از تسویه مالی با فروشنده خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

خرید و فروش خودرو وکالتی ممنوع

جزییات شرایط شماره گذاری خودروهای گذر موقت

جزییات شرایط شماره گذاری خودروهای گذر موقت

مدارک لازم برای نقل و انتقال وسایل نقلیه

کاهش چشمگیر شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی در سال 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی