پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عوارضی های آزادراه

بیش از 60 درصد عوارض آزادراه ها پرداخت نشده است

دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: پس اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در 4 آزادراه قرار بود 6 آزادراه دیگر هم الحاق شود اما با توجه به اینکه بیش از 60 درصد مردم عوارض خود را پرداخت نکرده اند روند اجرایی این طرح به کندی پیش می رود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: پس اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در 4 آزادراه قرار بود 6 آزادراه دیگر هم الحاق شود اما با توجه به اینکه بیش از 60 درصد مردم عوارض خود را پرداخت نکرده اند روند اجرایی این طرح به کندی پیش می رود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خدایار خاشع دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها اظهار کرد: عدم وصول عوارض آزادراهی موجب شده است که روند الحاق آزادراه‌های جدید به این طرح کند شود.

وی در این راستا بیان کرد: پس از اجرای این طرح در 4 آزادراه قرار بود 6 آزادراه دیگر به این طرح بپیوندند اما هنور 60 درصد افرادی که از آزادراه‌ها عبور کرده اند عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نکرده اند.

این مقام مسئول اشاره کرد: بخش خصوصی مایل به اجرای این طرح در آزادراه‌هایی که با هزینه خود ساخته، است اما این سوال مطرح است که چه تضمینی وجود دارد تا مردم و مسافران به موقع عوارض الکترونیکی خود را پرداخت کنند؟

خاشع بیان کرد: اجرای این طرح نیاز به قوانین حمایتی دارد؛ بخش خصوصی با وام بانکی و پرداخت هزینه‌های زیادی اقدام به ساخت راه‌ها می‌کند و تنها راه بازگشت سرمایه دریافت به موقع عوارض آزادراهی است.

وی توضیح داد: انتظار این است تا مشابه مصوبه‌ای که برای پرداخت عوارض خودرو به شهرداری وجود دارد، طرحی نیز برای پرداخت عوارض آزادراهی تصویب شود تا با حمایت قانونی از این طرح، تمایل بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح افزایش یابد.

دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها بیان اینکه دلیل عدم اجرای این طرح در آزادراه پردیس عدم وجود قوانین بالادستی برای بازگشت سرمایه بخش خصوصی است، تشریح کرد : تردد در آزادراه پردیس در حال افزایش است و ضرورت دارد با اطمینان خاطر بخش خصوصی از پرداخت پول عوارض توسط مردم، هر چه سریعتر این آزادراه به طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بپوندد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تجهیز کلیه آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری

هیچ ارتباطی میان طرح ترافیک و ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد

پرداخت عوارض آزادراه ها تا پایان سال الکترونیکی می شود

لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در مسیرهای شمالی

افزایش 11.2 درصدی تردد در جاده ها نسبت به روز گذشته

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی