پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دپو خودروهای وارداتی در گمرک

علت ترخیص نشدن خودروهای مانده در گمرک چیست؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در صورت ترخیص 3000 دستگاه باقی‌مانده ظرف مدت 1 ماه خودروها به دست مردم می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: تعداد 1048 خودرویی که دستور ترخیص آن‌ها داده شد، مواردی هستند که پروانه شده‌اند و بر اساس قوانین و مقررات […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در صورت ترخیص 3000 دستگاه باقی‌مانده ظرف مدت 1 ماه خودروها به دست مردم می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: تعداد 1048 خودرویی که دستور ترخیص آن‌ها داده شد، مواردی هستند که پروانه شده‌اند و بر اساس قوانین و مقررات گمرکی باید ترخیص آن‌ها صورت می‌گرفت. نکته اساسی این است که از این تعداد خودرو 1000 دستگاه مربوط به یکی از شرکت‌های واردکننده و 48 دستگاه متعلق به 4 عدد کارت بازرگانی است. اگر بحث حل مشکل مردم مطرح است در این حالت تنها مشکلات یک طیف خاص برطرف شده است.

به گفته وی همچنان خودروهایی از شرکت‌های بورگوارد، رامک‌خودرو، رنو و ستاره ایران در گمرک مانده و این واردکنندگان به مردم تعهد دارند. این خودروها تفاوتی با 1048 دستگاه آزاد شده ندارند و تنها یک مرحله عقب‌تر هستند. تقریبا 3000 دستگاه دیگر در گمرک مانده و اگر بخواهیم به آمار تفکیک شده البته به صورت تقریبی اشاره کنیم تعداد 150 دستگاه بورگوارد، 800 دستگاه از شرکت رامک‌خودرو، 200 دستگاه از ستاره ایران و 600 خودرو نیز از برند رنو در گمرک وجود دارد.

وی در پایان اشاره کرد: شرکت‌های واردکننده به شدت در حال پیگیری برای ترخیص خودروها هستند اما پاسخی دریافت نمی‌کنند. تنها دلیل ترخیص این 1048 دستگاه خودرو نیز یک مرحله جلوتر بودن در مسائل مرتبط با گمرک اعلام می‌شود. در صورت ترخیص 3000 دستگاه باقی‌مانده ظرف مدت 1 ماه خودروها به دست مردم می‌رسد.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

عرضه 50 هزار وسیله نقلیه دپو شده به بازار

گمرک ایران اطلاعیه ای در خصوص تردد در ایام اربعین صادر کرد

صنعت موتورسیکلت، صنعتی سودآور و اشتغال زا

وضعیت خودروهای مانده در گمرک تفاوتی با گذشته نکرده است

بهينه سازي فرآيندهاي گمركي ايران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی