پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد تومان رسید

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: هم اکنون میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد و زیان خودروسازان هم به عدد 43 هزار میلیارد تومان رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص وضعیت نگران کننده صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی اظهار کرد: از […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: هم اکنون میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد و زیان خودروسازان هم به عدد 43 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص وضعیت نگران کننده صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی اظهار کرد: از آنجا که تاکنون هیچ اقدامی در راستای تامین نقدینگی انجام نشده، وضعیت خودروسازان و قطعه‌سازان بسیار بحرانی است و نگران اتفاقات ناگوار در این 2 صنعت هستیم.

وی بیان کرد: میزان مطالبات قطعه‌سازان به حدود 23 هزار میلیارد و زیان خودروسازان به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ طبق ماده 101 برنامه پنجم، از آنجا که دولت با قیمت‌گذاری دستوری خودرو باعث بروز زیان شده خودش هم موظف به جبران آن است.

حتی یک یورو از تسهیلات ارزی به قطعه سازان پرداخت نشده است

ابن عضو اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد: قرار بود 844میلیون یورو تسهیلات ارزی به خودروسازان داده شود که تا کنون یک یورو هم پرداخت نشده، به نظر می‌رسد بانک مرکزی از همان ابتدا هم قصد پرداخت تسهیلات را نداشته است زیرا مسلما ترجیح می‌دهد این مبلغ به بخشی که توان بازپرداخت به موقع آن را دارد تعلق گیرد نه صنعت خودرو.

نجفی‌منش با اشاره به آغاز مجدد تعدیل نیرو در صنعت قطعه ادامه داد: با این شرایط امکان ادامه کار وجود ندارد؛ دولت به طور حتم باید دست از قیمت‌گذاری دستوری برداشته تا بهای خودرو در کارخانه به حاشیه بازار نزدیک شود.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: از طرفی آمریکا با تمام قوا کمر به نابودی صنعت خودرو بسته و از سمت دیگر مشکلات داخلی فشار زیادی بر آن‌ها تحمیل کرده است؛ در حال حاضر باید حداقل 15هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی دولت تامین شود تا خودروسازان تازه به جای اول خود برگردند.

این فعال صنعت قطععه سازی با بیان راهکار توضیح داد: علاوه بر ضرورت تامین نقدینگی از سوی دولت و قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار، راهکار سوم خصوصی‌ کردن شرکت‌های خودروسازی است.

وی اشاره کرد: اگر خودروسازی‌ها کاملا از حالت دولتی خارج شوند، بخش خصوصی حاضر به ورود در این صنعت خواهد شد اما با شرایط فعلی این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

حجم نقدینگی خودروسازان کاهش یافته است

تنها راه تامین نقدینگی قطعه سازان گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی است

موضوع عرضه لنت با نرخ دولتی صحت ندارد

ایجاد سایت مستقل قطعه سازی توسط رایزکو در سایر کشورها

مواد اولیه قطعات خودرو در دست دلالان

برچسب‌ها : آمار تولید قطعه سازاناثرات خصوصی سازیاثرات خصوصی سازی صنعت خودرواصلاح ساختار خودروسازیافزایش مطالبات قطعه سازانتاثیرات خصوصی سازی در کشورتسهیلات به قطعه سازانحجم مطالبات قطعه سازانخصوصی سازیخصوصی سازی خودروخصوصی سازی خودروسازان داخلیخصوصی سازی در صنعت خودروخصوصی سازی صنعت خودروخودروسازیروند خصوصی سازیروند خصوصی سازی در کشورسازمان خصوصی سازیصنعت خودروصنعت قطعه سازیقطعه سازانقطعه سازیمشکلات صنعت خودرومشکلات قطعه سازانمشکلات قطعه سازان کشورمشکلات و چالش های خودرومطالبات قطعه سازانمطالبات قطعه سازان از خودروسازانمیزان تسهیلات پرداختی به قطعه سازانمیزان زیان خودروسازانمیزان مطالبات قطعه سازانمیزان موفقیت خصوصی سازی در کشوروضعیت خصوصی سازیوضعیت قطعه سازانوضعیت قطعه سازان کشوروضعیت مطالبات قطعه سازانپرداخت تسهیلات به قطعه سازانپرداخت مطالبات قطعه سازانچالش های خودروسازانچالش های خودروییچالش های صنعتچالش های صنعت خودروچالش های صنعت قطعه سازیچالش های قطعه سازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی