پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تابش

رئیس سازمان حمایت مطرح کرد؛ افزایش ۱۲.۷ درصدی بازرسی نسبت به سال گذشته

تابش گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی در مورد اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۱۲.۷ درصد افزایش بازرسی نسبت به مدت مشابه ۹۷ داشتیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون […]

javankhodro
شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۸

تابش گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی در مورد اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۱۲.۷ درصد افزایش بازرسی نسبت به مدت مشابه ۹۷ داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای صمت، دادگستری و کار پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جلسه تنظیم بازار با این ذهنیت که جلوی بار روانی که بر اثر سودجویی‌ها ایجاد شود، گرفته شود، تشکیل شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۴ درصد تورم در پی داشت و مرکز پژوهش‌های بازرگانی این تورم را ۴.۱ مستقیم و ۱.۷ غیرمستقیم اعلام کرد.طرح تشدید بازرسی در این راستا به استان‌ها اعلام شد، از استان‌ها خواستیم که از ابزار بورس استفاده کنند که بورس عامل افزایش قیمت‌ها نشود. از سرمنشا کالا روند قیمتی را مورد بازرسی و رصد قرار دادیم، ۱۲.۷ درصد افزایش بازرسی در ۷ ماهه اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه ۹۷ داشتیم.

تعداد پرونده‌های متشکله در هفت ماهه ۵۶.۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت، ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ۷۳ درصد افزایش داشت.

در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن،۳۹.۰۶ درصد افزایش بازرسی، ۴۵.۵ درصد افزایش تعداد پرونده‌های متشکله و ۱۹۳.۴۴ درصد افزایش ارزش ریالی پرونده‌های متشکله داشتیم.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرای صمت، دادگستری و کار قلم از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم که رصد شده کاهشی بوده است، ۱۶ مورد افزایش آن بالای ۵ درصد بوده است و قیمت ۲۲ قلم ثابت بوده است.

با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، اثرات روانی روی کالا و خدمات تاثیری نداشته و مدیریت اعمال شده است.

نجمن‌های مختلف صنفی کشور همکاری خوبی داشته اند، همراهی بخش خصوصی خوب بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی