پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تاکسی

رشد مسافر تاکسی پایتخت

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ بنزین، تعداد مسافر تاکسی در شهر تهران افزایش قابل توجهی یافته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تأثیر افزایش نرخ بنزین در تعداد مسافران تاکسی‌های پایتخت،‌ اظهار کرد: هر چند که از افزایش […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ بنزین، تعداد مسافر تاکسی در شهر تهران افزایش قابل توجهی یافته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تأثیر افزایش نرخ بنزین در تعداد مسافران تاکسی‌های پایتخت،‌ اظهار کرد: هر چند که از افزایش تعداد مسافران آمار دقیقی نداریم ولی شواهد عینی نشان می‌دهد که تعداد مسافران تاکسی‌ها نسبت به قبل از افزایش نرخ بنزین بیشتر شده است.

وی در این راستا ادامه داد: البته شرایط کشور و پایتخت در هفته گذشته طبیعی نبود و بارش برف، آشوب‌های خیابانی و تعطیلی مدارس مانع از این شد که آمار دقیقی در زمینه افزایش تعداد مسافران تاکسی داشته باشیم، ولی آنچه مسلم است این بوده که پس از افزایش نرخ بنزین ترافیک کاهش پیدا کرده و این مسئله افزایش سرعت حرکت تاکسی‌ها در معابر به همراه داشته است.

این مقام مسئول تشریح کرد: هر چند که در حال حاضر قضاوت در مورد آمار دقیق مسافران تاکسی زود است ولی افزایش سرعت حرکت تاکسی‌ها در معابر سبب می‌شود که رانندگان تاکسی بتوانند به ساعات بیشتری را سرویس‌دهی کنند و بین 10 تا 40 درصد سرعت حرکت تاکسی‌ها در معابر و خیابان‌ها بیشتر شده است که این مسأله به نفع رانندگان تاکسی است چرا که سرویس‌دهی آنها را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرعت تاکسی‌ها در معابر سبب می‌شود که بنزین و سوخت تاکسی‌ها در حرکت صرف شود و نه در ترافیک تصریح کرد: پایانه‌های تاکسی که در کنار ایستگاه‌های مترو قرار دارند با مسافران بیشتری نسبت به قبل مواجه هستند ولی آمار دقیق در این زمینه هنوز به دست نیامده است.

قنادان در ارتباط با اینکه رانندگان تاکسی چقدر تخلف در مورد افزایش خودسرانه نرخ تاکسی داشته‌اند گفت:‌ این تخلفات چشمگیر نیست و من از رانندگان تاکسی در این زمینه تشکر می‌کنم رئیس ستاد تنظیم بازار این موضوع را مورد تأکید قرار داده و آنها نیز از رانندگان تاکسی به دلیل رعایت قانون تشکر کرده‌اند تنها موارد اندکی از تخلفات بوده که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

پرداخت 50 درصدی حق بیمه تاکسیداران

لزوم اختصاص بخشی از درآمدهای دولت به حمل و نقل عمومی

عدم سرویس دهی تاکسی های اینترنتی؛ به سازمان تاکسیرانی مربوط نیست

رانندگان تاکسی نرخ کرایه را خارج از چارچوب افزایش ندهند

راننده تاکسی که مبلغ 70 هزار یورو جامانده در خودرو خود را به دست صاحبش رساند

اعطا تسهیلات 4 درصدی به وام 40 میلیونی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی