پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت کروز-قطعه سازی

یک تیر و چند نشانِ کروز در داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو

شرکت کروز در حرکتی جهادی و در شرایطی که تحریم های خارجی فشار زیادی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی وارد کرده، توانسته با داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو که پیش از این از کشورهای خارجی تهیه می شد، علاوه بر اشتغالزایی و خودکفایی در اقتصاد کشور، چرخ تولید خودرو را به حرکت درآورد. به […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ آذر ۱۳۹۸

شرکت کروز در حرکتی جهادی و در شرایطی که تحریم های خارجی فشار زیادی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی وارد کرده، توانسته با داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو که پیش از این از کشورهای خارجی تهیه می شد، علاوه بر اشتغالزایی و خودکفایی در اقتصاد کشور، چرخ تولید خودرو را به حرکت درآورد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

حرکت جهادی کروز در داخلی‌سازی قطعات پیشرفته خودرو از چند منظر قابل بررسی است

1. شرکت کروز سعی در توسعه صنعت قطعه سازی، اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی در کشور را دارد.

2. کروز در سه سایت تولیدی خود بیش از 1000 قطعه با شماره فنی متفاوت تولید می کند.

3. قطعه سازی کروز در تامین حدود 41 مدل خودروی داخلی نقش مستقیم دارد.

4. کروز با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومانی کمک بزرگ به صنعت خودرو کرده و سبب حفظ و عدم خروج سالانه ده ها میلیون دلار ارز شده است.

5. از دیگر دستاوردهای کروز می توان به اشتغالزایی برای بانوان اشاره کرد که این موضوع کمک بزرگی به جلوگیری از آسیب های اجتماعی کرده است.

با گذشت حدود یک سال و نیم از تحریم های زورگویانه آمریکا علیه کشورمان و نیز تحریم مستقیم صنعت خودروسازی که موج منفی و تاثیرات بسیاری بر زنجیره تامین خودروسازان داشت، قطعه سازانی هستند که دست از تلاش نکشیدند و با وجود همه ی مشکلات به تامین قطعات و خارج شدن خودروهای موجود در کف پارکینگ ها پرداختند. یکی از این قطعه سازان شرکت صنایع تولیدی کروز است که به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدکننده قطعات در کشور سعی در توسعه صنعت قطعه سازی، اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی در کشور را دارد و در حقیقت با حرکت جهادی در داخلی سازی قطعات پیشرفته، کمک بزرگی به نگهداری و تولید صنعت خودروی داخلی کرده است.

این شرکت قطعه ساز در تامین قطعات خودروهای ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن و… نقش به سزایی دارد. در اصل کروز در سه سایت تولیدی خود بیش از 1000 قطعه با شماره فنی متفاوت تولید می کند و می توان گفت که تقریبا هیچ خودروی مونتاژی ساخت داخل نیست که حداقل از یک مجموعه قطعات این قطعه سازی استفاده نکند. کروز در گستره عظیمی از خودروهای مونتاژی و حدود 41 مدل خودروی داخلی نقش مستقیم دارد و تامین کننده اصلی نیازهای صنعت خودروسازی کشور است. قطعات این بنگاه اقتصادی در خودروهایی از قبیل پژو 405، 206، رانا، تیبا، برلیانس، کاپرا، دانگ فنگ و… مورد استفاده قرار می گیرد. کروز با تعمیق داخلی سازی قطعات و رسیدن به خودکفایی در ساخت بسیاری از قطعات های تک و پیشرفته خودرو موجب کاهش واردات شد و آن ها را با همان کیفیت و قیمت ارزان تر به تولید انبوه رساند.

کروز با حضور موثر در اقتصاد مقاومتی و در شرایطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه ساخت داخل در صنایع به ویژه صنعت قطعه سازی را با هدف کاهش واردات و ارزبری در دستور کار خود قرار داده است، با شرکت در میزهای تخصصی ساخت داخل قطعات خودرو که توسط وزارت صمت برگزار شد، سعی در رسیدن به خودکفایی در این صنعت را دارد. برای مثال شرکت ایسکرا از شرکت های زیر مجموعه ی کروز، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های پیشرفته و همچنین با کمک جوانان و مهندسان نخبه توانسته بیش از 50 درصد از اجزای استارت و دینام خودرو شامل یوک، جازغالی و اساتورپک را داخلی سازی کند و سبب حفظ سالانه بیش از سه میلیون دلار شود. در حال حاضر این مجموعه محصول از شرکت ایسکرا در بازار داخلی به عنوان بهترین قطعه و بالاترین سطح کیفیت نسبت به رقبای خود شناخته شده است.

علاوه بر آن از شرکت ایسکرا می توان به عنوان اولین صادر کننده استارت و دینام به خارج از کشور نام برد، چرا که چندی پیش قراردادی بین شرکت ایسکرا و شرکت LLC Pramo-Electro روسیه منعقد شد که به موجب آن انواع قطعات استارت و دینام شامل آرمیچر، سلونوئید، لاستیک اینسرت، مجموعه یوک و استاتورپک به روسیه صادر کرد و این نشان دهنده آن است که کیفیت قطعات تولیدی این قطعه ساز، به حدی بالا است که قابلیت صادرات هم دارد.

قطعه سازی کروز در سه دهه فعالیت خود با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومانی در این امر، کمک بزرگی به صنعت خودرو کرده است، چرا که سبب کاهش ارزبری و حفظ سالانه ده ها میلیون دلار ارز شده است. از دیگر دستاوردهای کروز می توان به اشتغالزایی برای بانوان اشاره کرد که این موضوع کمک بزرگی به جلوگیری از آسیب های اجتماعی کرده است و موجب شده تا همپای استانداردهای جهانی پیش رود.

تنها راه دستیابی به توسعه تولید داخل استفاده از فرهنگ همدلی بسیج است

بهبود شرایط کسب و کار در قطعه سازی را باید با مقررات زدایی فراهم کنیم

استقبال مردم از غرفه کروز و رايزكو در سالن ۳۵ نمايشگاه بين المللي

داخلی سازی سنسور اکسیژن در دستور کار شرکت صنایع تولیدی کروز

مدیرعامل ایران خودرو از غرفه کروز بازدید کرد/ داخلی سازی نسل جدید ECU توسط کروز

نمایش توان خودکفایی و بومی سازی قطعات خودرو توسط شرکت کروز

داخلی سازی انواع ECU توسط شرکت کروز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی