پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا سایبرتراک

مسافری از آینده!/ هر آنچه می خواهید از تسلا سایبرتراک بدانید

چند روز پیش تسلا یک پیکاپ فضایی و بسیار عجیب را با نام سایبرتراک معرفی کرد. سایبرتراک در حال حاضر جنجالی ترین خودروی جهان به شمار می رود و علاوه بر ظاهر ساختارشکن، مشخصات شگفت انگیزی نیز دارد. اینجا کلیک کنید و معرفی ویدئویی تسلا سایبرتراک را ببینید گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ آذر ۱۳۹۸

چند روز پیش تسلا یک پیکاپ فضایی و بسیار عجیب را با نام سایبرتراک معرفی کرد. سایبرتراک در حال حاضر جنجالی ترین خودروی جهان به شمار می رود و علاوه بر ظاهر ساختارشکن، مشخصات شگفت انگیزی نیز دارد.

اینجا کلیک کنید و معرفی ویدئویی تسلا سایبرتراک را ببینید

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اجازه دهید قبل از معرفی تسلا سایبرتراک به عنوان یکی از عجیب ترین خودروهای جهان، نظرات مختلف و جالب در مورد این خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم.

“انگار طراحیش را از نقاشی یک بچه 7 ساله اقتباس کرده اند!”/ این خودرو حتی از پونتیاک آزتک هم زشت تر و مزخرف تر است”/ تسلا چگونه توانسته یک خودرو را انقدر زشت طراحی کند؟

خودروی جنجالی مورد بحث ما، پیکاپ سایبرتراک است. این جدیدترین محصول تسلا به شمار می رود که پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی خاص رسما معرفی شد. جالب اینجاست که شرکت خودروسازی تسلا این اتومبیل را هیچگاه در خیابان های عمومی تست نکرده. به همین دلیل هیچگونه تصویر جاسوسی از سایبرتراک پیش از معرفی منتشر نشد تا ایلان ماسک با راه اندازی یک کنفرانس اختصاصی مخاطبان خود را غافلگیر کند.

همان طور که از نظرات کاربران شبکه های مجازی پیداست، سایبرتراک ظاهر کاملا متفاوت و عجیبی دارد. انگار آمده تمام چارچوب های ذهنی مخاطب در مورد یک پیکاپ درشت هیکل بهم بریزد. تسلا سایبرتراک یک پیکاپ آخرالزمانی است که بازخوردهای جنجالی در مورد آن، نشانگر این است که محبوبیت زیادی کسب نخواهد کرد. این خودرو انقدر رادیکالی طراحی شده که حتی طرفداران ایلان ماسک هم به آن واکنش مناسبی نشان نداده اند.

سهام تسلا-تسلا سایبرتراک

افت سهام تسلا بعد از معرفی سایبرتراک

البته برای جمع آوری نظرات نسبت به سایبرتراک و ارزیابی محبوبیت آن پیش از عرضه در بازار، تنها به کامنت های منتشر شده در شبکه های مجازی بسنده نشده. جالب است بدانید سهام تسلا بعد از معرفی سایبرتراک 7 درصد افت کرده. البته ارزش سهام تسلا هنوز هم بالاتر از ماه گذشته است. همچنین در نظرسنجی که از مالکان تسلا انجام شده، عدم محبوبیت سایبرتراک تا حد زیادی قطعی شده است. اما هنوز هیچ کس نمی تواند در مورد میزان فروش این خودرو در آینده اظهار نظر کند. با تغییر ذائقه خریداران و هیجان زده شدنشان با  معرفی کالاهای خاص، بعید نیست سایبرتراک هم باور خریداران نسبت به پیکاپ را تغییر دهد و فروش بالایی را تجربه کند.

تسلا سایبرتراک

تراک آخرالزمانی

همان طور که در تصاویر می بینید، پیکاپ الکتریکی سایبرتراک طراحی بسیار عجیبی دارد. خطوط شکسته و سقف مثلثی این خودرو، آیتم هایی هستند که در نظر اول توجه بیننده را جلب می کنند. اوورهنگ های جلو و عقب (فاصله میان چرخ و سپر جلو) بسیار کوتاه هستند. به لطف اوورهنگ های کوتاه، سایبرتراک می تواند علی رغم طول زیاد و فاصله میان 2 محور کشیده، وارد شیب 35 درجه شود و از شیب 27 درجه خارج شود. چراغ های جلو مثل سفینه های فضایی باریک و کشیده هستند. سایبرتراک در این بخش شباهتی با خودروهای دیگر ندارد و بیشتر شبیه ابزارهای الککترونیکی فوق پیشرفته و سفینه ها است.

تسلا این اتومبیل را با طول کلی 5885 میلی متری، عرض 2027 میلی متری و همچنین ارتفاع 1905 میلی متری طراحی کرده است. محفطه بار سایبرتراک 2 متر طول دارد و می تواند  2831 لیتر بار در خود جای دهد.

طراحی کابین با نگاه آینده نگر

کابین تسلا سایبرتراک کاملا ساده طراحی شده. اما در عین سادگی کاملا مدرن بوده و حال و هوای سفینه های فضایی را تداعی می کند. کنسول جلو شما را به یاد سکوی آشپزخانه می اندازد! فرمان هم مستطیلی طراحی شده و بسیار منحصر به فرد است. تمام ابزارک های این خودرو در یک نمایشگر 17 اینچی خلاصه شده و سقف خودرو نیز شیشه ای است. صندلی های فرم صندلی خودروهای اسپرت را دارند و کابین نیز کاملا جادار و راحت است.

در تسلا سایبرتراک امکان نصب 6 صندلی برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. حتما می پرسید صندلی ششم کجا نصب می شود؟ به لطف الکتریکی بودن این اتومبیل و حذف تجهیزات انتقال قدرت مثل اهرم گیربکس میان صندلی راننده و سرنشین جلو، امکان نصب صندلی ششم وجود دارد.

تسلا سایبرتراک

قابلیت های سایبرتراک در باربری

کف خودرو از زمین ارتفاع زیادی دارد و با وجود کمک فنرهای گازی، راننده می تواند ارتفاع را تا 40 سانتی متر افزایش دهد. قطعا در سرعت های بالا برای تعادل بیشتر ارتفاع کاهش می یابد. فضای باری که در قسمت عقب تعبیه شده، پوشش سختی دارد که به صورت برقی باز و بسته می شود. همچنین درب قسمت بار هم به صورت شیبدار باز می شود تا بتوانید موتورسیکلت یا دوچرخه را به قسمت بار این خودرو وارد کنید. سایبرتراک می تواند 1600 کیلوگرم بار را در قسمت عقب جای دهد. ظرفیت بکسل 3400 کیلوگرمی در ضعیف ترین نسخه و همچنین 6350 کیلوگرمی در قوی ترین نسخه سایبرتراک، این امکان را به پیکاپ تسلا می دهد تا از این نظر بر تراک های معروفی مثل فورد F-150 غلبه کند.

تسلا سایبرتراک

سفت و سخت مثل یک خودروی ضدگلوله

تسلا برای ساخت بدنه سایبرتراک از آلیاژ مقاوم و سبکی استفاده کرده که حتی در برابر گلوله های کالیبر 9 میلی متری نیز مقاوم است. جالب است بدانید پنجره های این خودرو هم مثل خودروهای ضد گلوله مقاومت بالایی دارند. این در حالی است که تسلا در مراسم رونمایی سایبرتراک، مقاومت محصول جدیدش را در میدان عمل نیز مرود سنجش قرار داده است.

عملکردی مشابه سوپرماشین ها

به جذاب ترین بخش معرفی تسلا سایبرتراک می رسیم. قابلیت های فنی این پیکاپ خبرساز از 2 جهت قابل بررسی است. نخست برد یا همان میزان مسیری است که این خودرو می تواند با یک بار شارژ طی کند. بر سایبرتراک با یک بار شارژ کامل از 400 کیلومتر در مدل های پایه شروع شده و 800 کیلومتر در بهترین نسخه می رسد. نکته بعدی، قابلیت های حرکتی این خودرو، به خصوص شتاب اولیه آن است.

تسلا سایبرتراک

با توجه به بهره بردن از موتور الکتریکی و دستیابی به گشتاور آنی، سایبرتراک در شروع حرکت شتاب خیره کننده ای دارد که در ادامه به آن می پردازیم. تسلا قرار است سایبرتراک را در 3 مدل تولید کند. مدل اول یا همان نسخه پایه، یک پیکاپ دیفرانسیل عقب خواهد بود که از یک موتور الکتریکی بهره می برد. این نسخه با هر بار شارژ کامل می تواند مسافت 400 کیلومتری را طی کند و در 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

مدل میانی نیز با 2 موتور الکتیریکی، شتاب اولیه 4.5 ثانیه ای و قابلیت پیمایش 480 کیلومتر با یک بار شارژ کامل در دسترش قرار خواهد گرفت.

تسلا سایبرتراک

در مدل متوسط، علاوه بر اینکه نیرو به هر 2 محور منتقل می شود، شتاب اولیه نیز از مدل پایه بهتر بوده و به 4.5 ثانیه می رسد. اما بهترین و گران ترین نسخه تسلا سایبرتراک از 3 موتور الکتریکی بهره می برد. این نسخه می تواند با یک بار شارژ کامل مسافت 800 کیلومتری را طی کند. شتاب اولیه نیز برای این بهترین مدل سایبرتراک، عدد 2.9 ثانیه ای را نشان می دهد که خیره کننده است و از این نظر می توان سایبرتراک را با سوپر ماشین های معروف مقایسه کرد. نهایت سرعت این خودرو نیز به 180 تا 210 کیلومتر بر ساعت می رسد.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک چند می ارزد؟

به بحث شیرین قیمت سایبرتراک می رسیم. حتما انتظار دارید این پیکاپ عجیب و غریب، قیمت عجیبی هم داشته باشد. تقریبا درست حدث زده اید. قیمت محصول جدید تسلا عجیب است. اما این بار پایین بودن قیمت نسبت به مشخصات ارائه شده شما را شگفت زده می کند. نسخه پایه سایبرتراک تنها 39 هزار و 900 دلار قیمت دارد! با یک حساب سرانگشتی و با احتساب رقم 11 هزار و 500 تومانی برای دلار، به این نتیجه می رسیم که مدل پایه سایبرتراک حدود 100 میلیون تومان از پیکاپ آسنا در کشور خودمان گران تر است! قیمت مدل میانی نیز 49 هزار و 900 دلار در نظر گرفته شده است. همچنین برچسب قیمت بهترین مدل تسلا سایبرتراک رقم 69 هزار و 900  دلار را نشان می دهد که با توجه به این مشخصات و قیمت سایر تراک های آمریکایی، بسیار رقابتی و جذاب به نظر می رسد. به نظر می رسد تسلا در سال 2021 سایبرتراک را با مدل 2022 وارد بازار کند.

نوشته: میلاد میرعابدینی

پیشتازان نوآوری/ 10 اختراعی که صنعت خودروسازی را متحول کرد

عنوان با ارزش ترین خودروساز در آمریکا به تسلا رسید

دربی استارت آپ ها / در جست‌وجوی تسلاهای آینده

به‌سوی مدار زمین/ همه‌چیز درباره راکت فالکون هوی (Falcon Heavy)

هایپرلوپ / رویای حمل‌ونقل آینده یا یک تفریح پرهزینه

خیز نیسان برای تولید پیکاپ های تمام الکتریکی

تولید محصولات تسلا این بار در یکی از ایالت های آلمان

آلمانی ها این بار به دنبال فتح آسمان

نظرات مختلف پژوهشگران در انتخاب بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگی

گام دیگری توسط فولکس واگن برای توسعه روند برقی سازی خودروها

آغاز به کار نخستین اتوبوس مجهز به اینترنت 5G در چین

قوانین و مقررات استفاده از اسکوتر برقی در فرانسه چیست؟

کیف انگلیسی/ مدل جدید لندروور دیفندر بعد از سال ها معرفی شد

جوک جدید نیسان!/ از نیسان جوک جدید بیشتر بدانید

پورشه، تایکان را به جان تسلا مدل S می‌اندازد!

رعد و برق لامبورگینی!/ معرفی سیان ، اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی