پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

عدم هدایت درست نقدینگی چالش اساسی صنعت خودرو کشور

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو؛ بخش عمده ای از سود صنعت خودرو همواره در جیب بانک ها رفته، این در حالی است که در دنیا بانک ها در فروش و ارتقای تولید صنعت خودرو نقش مهمی دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مجتبی نظری کارشناس صنعت خودرو در حاشیه نمایشگاه صنعت قطعه سازی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ آذر ۱۳۹۸

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو؛ بخش عمده ای از سود صنعت خودرو همواره در جیب بانک ها رفته، این در حالی است که در دنیا بانک ها در فروش و ارتقای تولید صنعت خودرو نقش مهمی دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مجتبی نظری کارشناس صنعت خودرو در حاشیه نمایشگاه صنعت قطعه سازی با توضیح این موضوع که هم اکنون صنعت قطعه سازی در ایران قوی تر از صنعت خودرو است، بیان کرد: شرکت های قطعه سازی داخلی امروز با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند که اگر این مشکل برطرف شود امکان داخلی سازی 470 قطعه وارداتی که امروز در مجموع در صنعت خودرو واردات می شود وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت سال ها از صنعت خودرو استفاده کرده است و امروز باید با حمایت از این صنعت به رشد آن کمک کند، ادامه داد: بخش عمده ای از سود صنعت خودرو همواره در جیب بانک ها رفته، این در حالی است که در دنیا بانک ها در فروش و ارتقای تولید صنعت خودرو نقش مهمی دارند در ایران بانک ها تنها از سود این صنعت بهره مند شدند و همواره خودروسازان نیز مجبور به پرداخت سود بانکی ناشی از معوقات بانکی شده اند.

این کارشناس حوزه خودروسازی با تاکید بر اینکه تنها راهکار بازگشت صنعت خودرو به رقابت پذیری حمایت دولت در جهت تامین سرمایه است، گفت: امروز رقابت جهانی در صنعت خودرو بسیار سخت است و تنها شرکت های که از توانمندی بالایی در عرصه محصولات نوآور برخوردار هستند می توانند در بازار سهمی داشته باشند.

طی یکسال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با فراخوان برای تولید قطعات وارداتی به دنبال کاهش وابستگی صنعت خودرو به واردات بوده است. در حال حاضر این صنعت به دلیل اینکه بخشی از مواد اولیه را از طریق واردات تامین می کنند هزینه تمام شده بالایی دارد و اگر این قطعات به وسیله شرکت های دانش بنیان داخلی تامین شود هزینه تولید کاهش می یابد و به تبع آن می تواند به افزایش تیراژ و عرضه نیز کمک کند؛ حال باید دید در آینده چقدر وزارت صنعت به این هدف دست خواهد یافت.

انتهای پیام/ منبع: موج

طراحی و توسعه قطعه، حلقه گمشده صنعت خودرو

مشکل نقدینگی بزرگترین مشکل خودروسازان است

آمادگی ايران‌ خودرو برای توليد خودرو برقی و هیبریدی با فراهم شدن زير ساخت‌ های لازم

فروش خودرو در بازار چین کاهش یافت

تنها راه دستیابی به توسعه تولید داخل استفاده از فرهنگ همدلی بسیج است

بیانیه گروه صنعتی ایران خودرو در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی