پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترکیه

جذاب ترین دیدنی های ترکیه در پاییز و زمستان

تنگه بسفروس یکی از مهم ترین تنگه های دنیاست که در استانبول ترکیه قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تنگه بسفروس یکی از مهم ترین تنگه های دنیاست که در استانبول ترکیه قرار گرفته است و موقعیتی استرتژیک برای ترکیه داشته و به وسیله ی این تنگه دو قاره ی آسیا و […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

تنگه بسفروس یکی از مهم ترین تنگه های دنیاست که در استانبول ترکیه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تنگه بسفروس یکی از مهم ترین تنگه های دنیاست که در استانبول ترکیه قرار گرفته است و موقعیتی استرتژیک برای ترکیه داشته و به وسیله ی این تنگه دو قاره ی آسیا و اروپا از هم جدا میشوند .از این رو به وسیله ی این تنگ کشور ترکیه به دو بخش اسیایی و اروپایی تقسیم می شود.

تنگه بسفروش در تمام مناطق خود دارای زیبایی ها و مناظر چشم نوازی است که در هر فصل سال یک جور جذاب به نظر میرسد و پایی و زمستان نمی شناسد.

همواره در استانبول کشتی هایی وجود دارند که به کشتی های کروز مشهور بوده و این کشتی ها مسافران را به گردش دریایی در اطراف تنگه بسفروس میبرند و بدین ترتیب لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای مسافران رقم خواهند زد.

تنگه ی بسفر به طول حدودا سی کیلومتر کشیده شده است و عرضی کمتر از هفتصد متر داشته و دارای جابه های فراونی ست که به همهی مسافران تور ترکیه توصیه میشود از ان دیدن کنند.

یکی از جاذبه های اطراف تنگه بسفر کاخ دولما باغچه و دیگری ماخ چراغان و موزه هایی است که در این منطقه قرار گرفته اند ونمای خیره کننده ای را به وجود اورده و مناسب عکاسی چه در روز و چه در شب است.

در تور کشتی های کروز می توانید شرکت کرده و معمولا این تور در شب ها بسیر توصیه می شود زیرا می توان ضمن لذت بردن از گشت و گذار در دریا از نورپردازی های خیره کننده ی پل های چراغات استانبول تنگه ی بسفر و سایر جاذبه های دورو اطراف که هر یک به یک رنگ می درخشند دیدن نمود و عکس های بی نظیری تهیه کنید.

همچنین در کشتیها با بهترین منوی شام های اصیل ترکی و دسر های ترکی از مسافران پذیرایی خواهد شد واین تور ها نسبت به قایق های تفریحی کوچک تر قیمت بالاتری داشته ولی به نسبت پذیرایی های لوکس و خدمات عالی که دارند واقعا ارزش امتحان کردنش را دارد.

بازدیدی از مجموعه کاخ دولما باغچه

در تور ترکیه کاخ دولما باغچه یکی از شیک ترین بناها و مجلل ترین کاخ های کشور ترکیه است که بر روی تنگه ی بسفر بنا شده است و اهرین کاخی بود که توسط حکومت عثمانی ها بنا شد و در ان از گران ترین زیور الات و دکوراسیون ها بهره گرفته شد وبه نحوی تمام و کمال بنایی با شکوه داشته و بنای سفید زنگش در همه فصول سال از تنگه ی بسفر و از دور دست ها تا چشم کار میکند می درخشد و خود نمایی می کند.

برای بازدید از کاخ دولما باغچه می توان با استفاده از تراموا های شهری و یا با استفاده از مترو در ایستگاه کاباتاش پیاده شد و در همانجا به دنبال تابلو های راهنمای کاخ رفت و به راحتی به انجا رسید.

بازدید از این کاخ به همه ی علافمندان به کوراسیون و معماری توصیه می شود.

همچنین در این کاخ ساعتی وجود دارد که در زمان مرگ رهیر ترکیه اتاتورک زمان این ساعت را به پاسداشت وی متوقف کرده و ان را ثابت نگه داشتند تا یاد وی باقی بماند.

سبک های معماری این بنای باشکوه تلفیقی از سبک های اروپایی و عربی و مصری و عثمانی بوده و دارای لوستر ها تزیینات دکوری و چلچراغ های سنگین کریستالی و گرانقیمت است که یکی از این لوستر ها را ملکه انگلیس هدیه داده است و بزرگترین لوستر کریستال دنیا بوده و تقریبا گفته میشود یک تن وزن دارد.

کاپادوکیه ترکیه

کاپادوکیا یکی از مناطقی ست که هم جاذبه های تاریخی و هم جاذبه های تفریحی داشته و این منطقه دارای تپه های رسوبی شکل به شکل دود کش هایی است که شکلی عجیب و شگفت انگیز به ان داده اند و داستان ها و حکایات فراوان افسان های در این باره گفته می شود.

یکی از مهم ترین تفریحات در کاپادوکیا بالن سواری است که تجربه ای متفاوت از بالن سواری در یکی از بهترین مناطق جهان است و اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد می توان از تور های بالون سواری استفاده کرد و خاطرات فراموش نشدنی را در سفر ثبت نمود.

از تفریحات دیگر این منطقه می توان دوچرخه سواری و طبیعت گردی را اشاره نمود همچنین در این بخش بناهای تاریخی چند هزار ساله و کلیساهای باستانی و چند صومعه و تمدن های چند هزار ساله ای وجود دارند که بسیار دیدن آنها شگفت انگیز بوده و حتی تمدن هایی در این منطقه اخیرا کشف شده که در زیر زمین بوده و جزو جاذبه های پر مخاطب تاریخی کاپادوکیا است که هرساله در فصل پاییز افراد بسیاری را از سراسر دنیا به این منزقه می کشانند.

همچنین امکانات رفاهی و توریستی این منطقه کامل بوده و خدمات عالی به میسافران و گردشگران چه از لحاظ اقامت و چه از لحاظ رستوران ها و کافه ها وجود داشته و می توان در سفر به ترکیه در فصل پاییز یک روز کامل را به دیدن عجایب و لذت بردن از تفریحات کاپادوکیا اختصاص داد .

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی