پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل عمومی

لزوم حمایت دولت از حمل و نقل عمومی/ سهمیه بنزین تاکسی ها باید افزایش پیدا کند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سهم یک سومی خود از حمل و نقل عمومی را پرداخت کند و در مسیر کاهش آلایندگی هوا و معضل ترافیک در کلانشهرها گام بردارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد وحدتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سهم یک سومی خود از حمل و نقل عمومی را پرداخت کند و در مسیر کاهش آلایندگی هوا و معضل ترافیک در کلانشهرها گام بردارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد وحدتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها برای کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: دولت برای مقابله با آلودگی هوا باید حمایت از حمل و نقل عمومی را جدی بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تصویب قوانینی برای حمایت از حمل و نقل اشاره کرد: دولت باید سهم یک سومی خود از حمل و نقل عمومی را پرداخت کند و در مسیر کاهش آلایندگی هوا و معضل ترافیک در کلانشهرها گام بردارد؛ متاسفانه حمایت از حمل و نقل عمومی با وجود تحقق سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین مورد توجه واقع نشد و مغفول ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: دولت باید از مترو حمایت کند و این حمایت نباید قطع شود؛ باید از تمامی ظرفیت‌های کشور برای ساخت واگن استفاده کرد تا با تامین واگن کافی قطارها بتوانند جمعیت بیشتری را پوشش داده و با فاصله کمتری به ایستگاه برسند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تاکید بر اینکه شهرداری و تاکسیرانی باید با نظارت مداوم مانع از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در پایتخت و فشار بیشتر به مردم شود، ادامه داد: هرگونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی تخلف است و متولیان شهری باید با آن برخورد کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، تصریح کرد: با وجود پیش بینی سهمیه ای جداگانه برای رانندگان تاکسی برخی رانندگان اقدام به افزایش خودسرانه کرایه ها کرده اند زیرا معتقدند میزان سهمیه پیش بینی شده هزینه های آنها را پوشش نمی دهد بنابراین نیاز است دولت حمایت مناسبی را از رانندگان تاکسی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سهمیه سوخت تاکسی ها، گفت: میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای تاکسی ها کافی نیست و باید افزایش یابد و همچنین متولیان شهری باید مسافربرهای شخصی را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

همکاری 3 سازمان برای کاهش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

مترو هشتگرد فاصله ای تا بهره برداری اولیه ندارد

بهره برداری از 6 ایستگاه خط 6 مترو تهران در نیمه نخست سال جاری

عبور داخلی سازی آسنا از مرز 27 درصد/ سهم قابل توجه آمیکو از بازار خودروهای تجاری استان هرمزگان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی