به گفته مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیش از 80 درصد آلودگی هوا تهران مربوط به منابع متحرک است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو همایون توفیقی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
همایون توفیقی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام شده از سوی جایکا (انستیتوی تحقیقاتی ژاپن) در زمینه آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر دیگر نشان میدهد که 75 تا 85 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک؛ یعنی خودروها، موتورسیکلتها و سایر وسایل نقلیه است.
وی در همین راستا تصریح کرد: موتورسیکلتهای فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای کلان شهر تهران دارند.
این مقام مسئول با اشاره به ماده “2” قانون هوای پاک گفت: طبق این قانون، موتورسیکلت سازان موظف شده بودند که موتورسیکلتهای فرسوده را اسقاط کنند. طبق ماده 11 آئیننامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک، “شمارهگذاری موتورسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. البته موتورسیکلتهای برقی از شرط اسقاط معاف هستند”. با این حال در ماه پایانی سال گذشته، تعلیق قانون حذف موتورسیکلتهای فرسوده، خبرساز و علت آن نبود زیرساختهای لازم برای اجرای این قانون اعلام شد.
وی در ادامه گفت: اسفند ماه سال گذشته موتورسیکلتسازان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلتهای کاربراتوری را به دولت ارائه کردند که بعد از بررسی در هیئت دولت، در نهایت این درخواست مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت و ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلتهای کاربراتوری به تعویق افتاد.
توفیقی در ادامه با بیان اینکه 15 درصد آلودگی هوا مربوط به منابع آلاینده ثابت است، تصریح کرد: این 15 درصد شامل گازهای گلخانهای ناشی از نیروگاهها و پالایشگاهها و سایر اکسیدهای کربن و متان ناشی از احتراقها، کارخانهها و تاسیسات صنعتی است.
انتهای پیام/ منبع: ایسنا
دیدگاه خود را بنویسید