پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باند فرودگاه

هنوز تصمیمی در خصوص واگذاری فرودگاه های وزارت نفت گرفته نشده است

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در ارتباط با واگذاری فرودگاه های وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها در حال مذاکره هستیم هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید اکبری معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در ارتباط با واگذاری فرودگاه های وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها در حال مذاکره هستیم هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید اکبری معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در ارتباط با واگذاری فرودگاه های وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اخذ نشده و فعلا در حد برگزاری جلسات کارشناسی، با وزارت نفت مذاکراتی داشته ایم.

وی در این راستا بیان کرد: با یکی از فرودگاه های وزارت نفت قرارداد داریم که به آنها سرویس هوانوردی ارائه می دهیم؛ وزارت نفت مایل است که کل فرودگاه های ملکی خود را به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران واگذار کند. اما چالش هایی در این مسیر قرار دارد که در حال مذاکره با متولیان بخش هوانوردی و فرودگاهی وزارت نفت برای رفع این چالش ها هستیم.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: بر اساس تصمیم هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، من به عنوان رئیس کارگروه تحویل فرودگاه های وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها انتخاب شده ام.

اکبری اشاره کرد: در حال حاضر تنها ناوبری هوایی فرودگاه خلیج فارس عسلویه در اختیار شرکت فرودگاه ها قرار دارد که بر اساس قراردادی که میان دو دستگاه وجود دارد، شرکت فرودگاه ها برای ناوبری هوایی این فرودگاه، مامور به عسلویه اعزام کرده است؛ اما ناوبری هوایی سایر ۸ فرودگاه وزارت نفت با توجه به اینکه در محیط کنترل نشده هستند، به شرکت خصوصی واگذار شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: فعلا درحال بررسی امکانات آن هستیم که آیا می توانیم فرودگاه های وزارت نفت را به شرکت فرودگاه ها واگذار کنیم یا خیر؟ اما تا کنون هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

اکبری با توضیح این موضوع که فرودگاه های وزارت نفت در مالکیت دولت بوده و به بیت المال اختصاص دارد، تشریح کرد: در حال تعیین سازوکار قانونی در این خصوص هستیم که آیا مصوبه هیئت دولت یا شورای عالی امنیت ملی برای انتقال مالکیت فرودگاه های نفتی به وزارت راه نیاز است یا باید لایحه قانونی در این خصوص تنظیم شده و دولت به مجلس بفرستد. اما راهبری این فرودگاه وظیفه ذاتی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

افزایش 12 درصدی جابجایی مسافر در مهر ماه سال جاری

پروازهای کدام شرکت هواپیمایی به موقع انجام می شود؟

مشکلی در فرودگاه های نجف و بغداد برای پروازها وجود ندارد

به‌سوی مدار زمین/ همه‌چیز درباره راکت فالکون هوی (Falcon Heavy)

عملیات انتقال زائران خانه خدا، پس از 30 روز به پایان رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی