پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلودگی هوا

نداشتن سوخت پاک یکی از علت های اصلی افزایش آلودگی هوا

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران؛ نداشتن سوخت پاک یکی از علت های اصلی افزایش آلودگی هوا است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در ارتباط با اقداماتی که برای کاهش آلودگی خودروهای سواری انجام شده تصریح کرد: روند تولید خودرو‌های داخلی بر اساس مصوبه هیئت وزیران است یعنی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران؛ نداشتن سوخت پاک یکی از علت های اصلی افزایش آلودگی هوا است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در ارتباط با اقداماتی که برای کاهش آلودگی خودروهای سواری انجام شده تصریح کرد: روند تولید خودرو‌های داخلی بر اساس مصوبه هیئت وزیران است یعنی بر اساس استاندارد یورو 4 تولید می‌شود در حالی که سوخت یورو 4 در سراسر کشور آنچنان که باید توزیع نمی شود.

این فعال صنعت خودرو معتقد است که نداشتن سوخت پاک یکی از علت های اصلی افزایش آلودگی هواست. در کشور این نوع سوخت به میزان کافی توزیع نشده است.

نعمت بخش بیان کرد: متأسفانه  سوخت یورو 4 در سراسر کشور توزیع نشده است. هم اکنون کاهش آلایندگی محدودیت داریم یعنی اگر بخواهیم به استاندارد یورو 5 دست یابیم باید سوخت آن را فراهم کنیم.

آلایندگی خودروهای وارداتی بیشتر است

دبیر انجمن خودروسازان ایران توضیح داد: اکنون سوخت خودرو‌های وارداتی یورو 7 است اما این نوع سوخت در کشور وجود ندارد. زمانی که این نوع خودروها از سوخت یورو 4 استفاده می‌کنند موتور این خودرو‌ها آسیب می‌بیند، در نتیجه آلایندگی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود، حتی آلایندگی این دسته از خودرو‌ها بیشتر از یورو 4 خواهد بود.

وی اشاره کرد: اکنون سوخت یورو 5 فراهم نیست و در سراسر کشور توزیع نمی شود در نتیجه باید سنسور‌ها و ایسیو  این خودروها فراهم شود که اکنون ارتباط ما با قطعه‌سازان خارج از کشور قطع است و امکان اینکه این کار را انجام دهیم وجود ندارد.

انتهای پیام/

هوای تهران، امروز سالم است

افزایش غلظت آلاینده تا عصر امروز در تهران

برقراری 8 هزار تماس با اورژانس تهران در روزهای آلودگی هوا

تمامی خودروهای عمومی کمک بلاعوض برای دوگانه سوز شدن دریافت می کنند

مصرف سوخت خودروهای اتوماتیک بیشتر است یا دنده ای؟! +معرفی یک خودروی اتوماتیک اقتصادی در بازار ایران

لزوم حمایت دولت از حمل و نقل عمومی/ سهمیه بنزین تاکسی ها باید افزایش پیدا کند

اشتغال 22 هزار نفری در صنعت گاز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی