پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قشم

راهنمایی جاذبه های قشم برای آنها که قصد استفاده از تور قشم را دارند

اگر قصد سفر به یکی از جزایر جنوبی کشور دارید بد نیست تا نگاهی به این مطلب کنید تا با جاذبه های گردشگری این جزیره آشنا شوید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دوباره تور قشم و یکی دیگر از جاذبه های آن، بندر لافت در جزیره لافت قرار دارد که مکان های سیاحتی آن […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

اگر قصد سفر به یکی از جزایر جنوبی کشور دارید بد نیست تا نگاهی به این مطلب کنید تا با جاذبه های گردشگری این جزیره آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دوباره تور قشم و یکی دیگر از جاذبه های آن، بندر لافت در جزیره لافت قرار دارد که مکان های سیاحتی آن مختلف و رنگارنگ است. این روستا در لیست آثار ملی کشور به ثبت شده است که نام اکو موزه یعنی یک موزه ی طبیعی و رو باز، موقعیت مکانی تنگه مربوط به شمال غرب قشم و سواحل آن است. این ده تاریخی نزدیک به جنگل حرا است. با رسیدن به این روستا چاه های تاریخی تلا نیز قابل دیدن است این بندر به دلیل دیدنی های متنوع سالانه توریست های بسیاری از سراسر ایران و حتی دنیا به خود جذب میکند. نام دیگر این بندر بندر بادگیرها است و معماری آن تا حد زیادی بومی و باستانی به حساب میاید که آن را به یکی از مقاصد برتر گردشگری کشور تبدیل کرده است.

معماری و ساختمان های این منطقه از کشورمان شبیه مرکز کشور و کویر است که نشان از قدمت آن دارد. در این روستا حدود 7 مسجد ساخته شده است اغلب مردم این منطقه مانند بسیاری از عرب زبان ها به رسوم خود مخصوصا در زمینه لباس پوشیدن پای بند هستند و بسیاری از آنها با لباسهای سنتی تردد میکند. پوشش اغلب زنان لیو است و مردان لباسی به اسم دشداشه به تن میکنند و عمامه ی سفید روی سر میگذارند از قدیم این بندر به علت نزدیکی به قشم پر رونق، شلوغ و آباد بوده است. همچنین سفر با تور کیش ارزان را با سایت راه به راه تجربه کنید.

مشاغلی که مردم لافت به آن مشغول هستند نیز بسیار متنوع است که از جمله: ماهیگیری، ساختن کشتی، صنایع دستی، کشاورزی و باغ داری و دامپروری میباشد.
اگر به دنبال زمانی مناسب برای مسافرت به این روستا هستید آبان ماه تا اردیبهشت ماه بهترین زمان است. این بندر دارای دو روستای معتدل و گرم است و به دلیل گرمسیر بودن آن فصل سرما زیاد در آن حس نمیشود. به صورتی که فصل گرما در لافت 8 ماه طول دارد.

جاذبه های مختلف روستا

به قطع میشود گفت وارد شدن به این روستا شما را به دنیایی میبرد که فکر دیدنش را نمیکردید. این بند با اینکه مساحت کمی دارد اما آثار باستانی بسیاری دارد و از لحاظ تاریخی غنی است. همین نشان دهنده-ی اهمیت و قدمت این منطقه از دیر باز است.

. از مشهورترین اماکن تاریخی بند میشود به قلعه ی پرتغالی-ها، قلعه نادری و آّب انبار ها، و گورستان باستانی، جنگل حرا، اماکن زیارتی مثل سید حسین منصور و شیخ اندر آبی و گنبد مدون اشاره نمود که این اماکن از دیدنی ترین و جذاب ترین های بندر هستند. در ادامه ی این مقاله در آفر تور قشم راه به راه چند نمونه از این جاذبه ها را شرح می دهیم.

جنگل حرا: این جنگل نه تنها در کشورمان بلکه در جهان بسیار شناخته شده است به دلیل کم یاب بودن آن، این جنگل با داشتن درختان مانگرو که در جهان بسیار کم نظیر به حساب میاید زیرا این درختان با هر شرایط آب و هوایی آن هم با هوای بسیار گرم و درجه حرارت بالا که باعث آب شور این منطقه هم شده کنار آمده اند و رشد میکنند.

در این جنگل به اضافه ی این پوشش گیاهی جانورانی مثل: مرغ سقا، حواصیل، لک لک، مرغابی و مرغ دریایی، مار دریایی، کلینگ، شیلو ، خرچنگو غورباقه های متنوع موجود هستند و این قشنگی و تنوع و جذابیت های روستای لافت موجب شده است که همیشه مهمانان زیادی از جا های مختلف آن را به عنوان مقصد گردشگری خود برگزینند.

معرفی آخرین جاذبه ی روستا
چاه های تلا لافت: از زیبایی های دیگر لافت میشود به چاه های تلا اشاره کرد که نزدیک به قلعه ی نادری واقع میباشند باید گفت که این جاذبه ی سیاحتی نیز در زمره ی آثار ملی به ثبت رسیده است و از لحاظ تاریخی قدمت ساخته شدن آن به پس از اسلام میرسد این چاه ها قدمتی 400 ساله دارند و در سال 976 هجری شمسی به دلیل کمبود آب توسط مردم این منطقه حفر شده اند. اغلب این چاه ها عمقی 6 تا 3 متری دارند و آب آنها شور، شیرین و گرم یا سرد نسبت به فصل و چاهی که از آن آب برمیدارید میباشد.
این چاه ها داخل یک گودال جای گرفته اند که باعث شده اکثر اوقات سال پر آب باشند به دلیل شیب تپه های اطراف آب باران همیشه به سمت آنها هدایت میشود و چاه ها را پر میکند در گذشته تعداد این چاه ها خیلی بیشتر بوده است اما امروزه تنها 33 حلقه از آنها باقی است. هر یک از این چاه ها بر اساس نوع آب و شکل چاه ها اسم های مختلفی دارند. اسم تلاو که به این چاه ها اطلاق میشود از کلمه ی تل و ترکیب آن با آو ایجاد شده است. تل به معنی تپه و آو به معنی آب میباشد. در صورت تمایل تور مشهد لحظه اخری را از دست ندهید.

اسکله لافت: اسکله ی تاریخی لافت از اماکن تفریحی و گردشی جذاب روستا است. تاریخ ساخت این اسکله به زمان ساسانیان و هخامنشیان میگذرد که اهمیتی از گذشته داشته است را نشان میدهد. طول اسکله 130 متر است و دیواره هایی ساخته شده از سنگ های تیز و لبه دار آن را احاطه کرده اند.

این هم یک معرفی دیگر برای تور قشم، امیدواریم لذت برده باشید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی