پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلودگی هوا-کامیون دودزا

وجود بیش از 350 هزار کامیون فرسوده در کشور

به گفته دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌ داران کشور بیش از 350 هزار کامیون فرسوده در کشور وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌ داران کشور با اشاره به وجود 350 تا 400 هزار کامیون فرسوده در کشور، تصریح کرد: میانگین سنی خودروهای سنگین اعم از کامیون و خاور […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌ داران کشور بیش از 350 هزار کامیون فرسوده در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌ داران کشور با اشاره به وجود 350 تا 400 هزار کامیون فرسوده در کشور، تصریح کرد: میانگین سنی خودروهای سنگین اعم از کامیون و خاور به بیش از 25 سال رسیده که البته آمار‌های واقعی بسیار بالاتر از آن است.

این مقام صنفی در این راستا اشاره کرد: قیمت کامیون اگر در سال‌های گذشته 700 میلیون تومان بود هم‌اکنون نرخ آن به 2 میلیارد تومان رسیده که این حجم افزایش قیمتی در سایه عدم نظارت‌ها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه میزان بهره‌وری در حوزه کامیون‌ها بسیار کاهش یافته است، گفت: ما همواره انتظار داشتیم که دولت با ارائه تسهیلات کافی زمینه را برای نوسازی ناوگان‌های جاده‌ای فراهم کند، اما به دلیل بی‌توجهی به این بخش شاهد کاهش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور بیان کرد: در بسیاری از کشور‌های اروپایی 40 درصد از بهای خرید ناوگان‌ها از طریق تسهیلات پرداخت می‌شود این در حالی است که در ایران نه تنها تسهیلاتی برای خرید این خودروها، پرداخت نمی‌شود بلکه روزانه قیمت کامیون‌ها افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: نامه‌های سرگشاده‌ای به مراجع مختلف جهت نوسازی ناوگان‌های فرسوده کامیون ارسال کرده‌ایم که متأسفانه با پاسخ‌های فاجعه آمیزی از جمله اینکه هیئت مدیره شرکت‌های خودروسازی در این مورد تصمیم بگیرند، مواجه شده ایم. دولت باید در این بخش هر چه سریعتر وارد شود و طرح فراموش شده کلید به کلید را مجدداً اجرایی کند.

کریمی با اشاره به اینکه صنف حمل‌ونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، ادامه داد: هم‌اکنون میزان ناوگان‌های فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمان‌های مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه صنف حمل‌ونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هم‌اکنون میزان ناوگان‌های فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمان‌های مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوره های آموزشی آمیکو به بخش سیستم تعلیق رسید

مجوز مشروط واردات کامیون صادر شد + جزییات

جان سخت آمیکو در راه است/ از کمپرسی 2631 آمیکو بیشتر بدانید

ستاره های کیفیت بر دوش خودروهای داخلی / گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آبان 97)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی