پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار تایر

افزایش لاستیک های قاچاق بین مصرف کنندگان

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو؛ هم اکنون مشکل اصلی تولید و واردکنندگان کشور، عرضه لاستیک‌های قاچاق بین مصرف کنندگان است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو در ارتباط با افزایش قاچاق لاستیک خودرو، اظهار کرد: امکان قاچاق تایر خودرو‌های سنگین به دلیل تخصیص ارز دولتی کم […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو؛ هم اکنون مشکل اصلی تولید و واردکنندگان کشور، عرضه لاستیک‌های قاچاق بین مصرف کنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو در ارتباط با افزایش قاچاق لاستیک خودرو، اظهار کرد: امکان قاچاق تایر خودرو‌های سنگین به دلیل تخصیص ارز دولتی کم است، اما قاچاق خودرو‌های سواری به دلیل اختصاص ارز نیمایی به وفور دیده می شود.

وی در این راستا اشاره کرد: هم اکنون به واردات لاستیک تعرفه 40 درصدی اختصاص داده اند که باعث ایجاد اختلاف قیمت 50 درصدی بین واردات رسمی و غیر رسمی شده است.

این فعال صنعت تایر تصریح کرد: اختلاف قیمت 50 درصدی بین واردات رسمی و غیر رسمی باعث افزایش میزان قاچاق در کشور شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، بیان کرد: در گذشته می توانستیم به طور رسمی، 80 کانتیتر لاستیک در ماه وارد بازار کنیم که هم اکنون به ماهی 10 کانتینر کاهش پیدا کرده است. با توجه به نیاز بازار، به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه ای زده ایم که تعرفه واردات را به 5 درصد کاهش دهد تا میزان قاچاق کم شود.

وی با اشاره به تاثیرات کاهش عوارض واردات بر تولید داخل و تثبیت نرخ ارز، تشریح کرد: عوامل بسیاری از جمله تعرفه واردات کالا، میزان مالیات بر ارزش افزوده، هزینه حمل و نقل و هزینه نمونه گیری برای اطلاع از استاندارد کالا و در نهایت انبار داری باعث افزایش قیمت یک کالا می شود که هم اکنون با توجه به افزایش قمیت دلار، قیمت این کالا 50 درصد افزایش داشته است.

این فعال صنف تایر با بیان اینکه بالا رفتن تعرفه، تاثیر مستقیم بر افزایش میزان قاچاق در کشور دارد، ادامه داد: متاسفانه مدتی است که بسیاری از کالاهای موجود به دلایل مختلفی ثبت نمایندگی نشده اند. در تلاش هستیم در خصوص ورود قاچاق و واردات غیر رسمی اقداماتی انجام شود اما متاسفانه بی نتیجه بوده است.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با تاکید بر اینکه تعرفه بالا باعث افزایش رغبت افراد به قاچاق شده است، گفت: راهکارهای زیادی برای کاهش میزان قاچاق در کشور وجود دارد. سوبسید و ارز مبادله ای یکی از این راه هاست که اگر اگر دولت به تولیدکنندگان و واردکنندگان آن را اختصاص دهد، وضعیت برای هر 2 گروه مطلوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون مشکل اصلی تولید و واردکنندگان کشور، عرضه لاستیک‌های قاچاق بین مصرف کنندگان است.

میرعابدینی با تاکید بر اینکه قاچاق موجب برهم خوردن نظم بازار و به دنبال آن مشکلات زیادی در فروش می شود، گفت: اختلاف قیمت بین کالایی که رسمی وارد کشور شده با کالایی که بطور قاچاق وارد شده، بسیار زیاد است که یکی از علت های اصلی آن را تعرفه بالا می توان دانست.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کاهش 5 درصدی تولید تایر از نظر وزنی نسبت سال گذشته

سازمان استاندارد بر واردات لاستیک نظارت داشته باشد

شفافیت و نظارت، 2 ستاره سهیل بازار تایر/ لاستیک پراید 520 هزار تومان ناقابل!

سایه رانت در واردات لاستیک بر تولید/ سوداگری واردکنندگان تایر، لاستیک تولیدکنندگان را پنچر کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی