پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

کاهش تولید خودرو عامل افزایش قیمت در بازار است

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ کاهش میزان تولید خودرو توسط خودروسازان و توقف تولید از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت خودرو در بازار است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص گرانی پراید و پژو 206 طی هفته‌های […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ کاهش میزان تولید خودرو توسط خودروسازان و توقف تولید از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت خودرو در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص گرانی پراید و پژو 206 طی هفته‌های گذشته، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی گرانی پراید توقف خط تولید این خودرو، در سال آینده است در این شرایط سوداگران وارد بازار شده و با خرید و فروش صوری زمینه افزایش قیمت چارچرخ ها را فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل گرانی خودرو کاهش میزان تولید خودروسازان است بیان کرد: در حال حاضر تولید خودروسازان به دلیل بروز برخی مشکلات، به شدت کاهش پیدا کرده و ظرفیت تولید قبلی از دست رفته است که در پی کاهش عرضه، بهای خودرو در بازار افزایش یافت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه تولید خودروسازان توقف خط تولید پراید در سال آینده است؛ به طور مثال اگر در گذشته روزانه 500 خودروی پراید تولید می شد در حال حاضر خودروسازان ناچارند این تعداد را روزانه کاهش داده تا در نهایت به صفر برسد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت تولید خودروی کم مصرف با توجه به افزایش قیمت بنزین، ادامه داد: علیرغم اینکه خودروسازان باید برنامه مناسبی برای تولید خودروهای کم مصرف داشته باشند اما باید با فرهنگ سازی مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: برای اینکه خودروسازان به سمت تولید خودروی کم مصرف و با کیفیت سوق داده شوند باید از یک سو واردات خودرو آزاد شود و از سوی دیگر تعرفه واردات به تدریج کاهش یابد اما در حال حاضر نه تنها تعرفه واردات کم نشده بلکه واردات نیز ممنوع است.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

هر آنچه می خواهید از هیوندای ورنا بدانید/ آفتابی که هنوز غروب نکرده!

اردوغان به زودی از نخستین خودرو ملی ترکیه رونمایی می کند

آب سوز کردن خودرو؛ کلاهبرداری مجازی یا واقعیتی دور از انتظار؟

افزایش قیمت ها متاثر از بالا رفتن نرخ بنزین

هزینه دوگانه سوز کردن خودرو چقدر است؟

انجمن قطعه سازان خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد

محصولات مدیران خودرو ، مناسب برای شرایط جدید سوخت در کشور

سمند ال ایکس در بازار چه قیمتی است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی