پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو_ خط تولید_ تولید پژو 206

همکاری با پژو راهگشا است.

برخی به پژو به خاطر خروج بی مقدمه از ایران و عرضه محصولات قدیمی در ایران اعتراض می کنند و اگر از زاویه دیگر به شرایط نگاه کنیم شاید همکاری با پژو راهگشا صنعت خودروسازی باشد. یک کارشناس بازار خودرو در خصوص روند همکاری خودروسازان فرانسوی گفت: برای همکاری با فرانسوی ها باید قبل از […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۴ مهر ۱۳۹۴

برخی به پژو به خاطر خروج بی مقدمه از ایران و عرضه محصولات قدیمی در ایران اعتراض می کنند و اگر از زاویه دیگر به شرایط نگاه کنیم شاید همکاری با پژو راهگشا صنعت خودروسازی باشد.

یک کارشناس بازار خودرو در خصوص روند همکاری خودروسازان فرانسوی گفت: برای همکاری با فرانسوی ها باید قبل از هرچیز به این موضوع دقت کنیم که بیشتر آنها نیازمند بازار ایران هستند و همین مساله می تواند راهگشای دریافت دانش فنی باشد.

مهدی قاسمی، با بیان این مطلب گفت: هر کس از دید خود به ماجرا نگاه می کند؛ برخی ها اعتقاد دارند پژو به ایران خیانت کرد و برخی دیگر می گویند راهکار خودش را اجرایی کرد، اما نکته مهم اینجا است که در دوره جدید نباید شتابزده و بدون مطالعه حرکت کرد.

وی اظهار داشت: پس از ورود هیات تجاری فرانسوی به کشور بحث در خصوص همکاری خودروسازان فرانسوی در کشور مطرح شده است که به عقیده من باید ابتدا دید، ما دنبال چه چیزی بوده ایم که اینک بحث همکاری یا عدم همکاری با این خودروسازان مطرح شده است، چرا که بازار جهانی متغیر است و هر لحظه ممکن است اتفاقاتی وضعیت را عوض کند.

این کارشناس ادامه داد: برخی می گویند پژو به ایران خیانت کرد و در زمان تحریم به جای اینکه بایستد و به همکاری با ایران ادامه دهد از ایران جدا شد اما برخی دیگر اعتقاد دارند این شرکت سیاست های خود را دنبال کرد و این راهکار را در آن زمان مناسب دید.

قاسمی توضیح داد: باید نسبت به قرار دادهای قبلی شرکت های فرانسوی با صنعت خودرو کشور بازبینی صورت بگیرد که سیاست ها در گذشته چه بوده است و اینک چگونه خواهد شد. به هر جهت در بازار یک اصل وجود دارد که می گوید باید از دست بدهید تا به دست بیاورید یا اینکه بازار می دهید و تکنولوژی به دست می آورید.

این کارشناس بازار خودرو در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته شاید مساله تنها فروش و به دست آوردن سود بالا مطرح بوده و اگر این قرار داد همین نکته را استنباط کند نمی توان به پژو خرده گرفت که چرا «تنوع محصولات» را در بازار خودرو ایران لحاظ نکرده است؟

نارضایتی مردم ایران از پژو

در رونمایی ساندرو،‌ رنو پارس خودروسازان ایرانی را تهدید کرد

واردکنندگان با کمپین نخریدن خودرو ارتباطی ندارند

طرح افزايش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی