پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر نفت بیژن زنگنه

تغییر سوخت کاری اقتصادی است

به گفته وزیر نفت؛ تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای داخلی‌سازی قطعات خودرو در داخل هزینه می‌شود و یک ریال نباید از خارج […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

به گفته وزیر نفت؛ تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای داخلی‌سازی قطعات خودرو در داخل هزینه می‌شود و یک ریال نباید از خارج وارد شود. یعنی 6 هزار و 500 میلیارد تومان به رونق تولید کمک می‌کنیم.

این مقام مسئول اشاره کرد: تمام قطعات استفاده شده باید در داخل باشد. اکنون نرخ یک لیتر بنزین 3 هزار اما Cng 600 تومان است و راه برای دوگانه سوز کردن خودرو باز شده است. اکنون 2 هزار و 600 جایگاه داریم که تا دو برابر می‌توانند سوخت ارائه دهند.

وی تصریح کرد: راه‌حل مسئله سوخت را نباید فقط در ساخت پالایشگاه دانست چرا که هر پالایشگاه 20 هزار دلار هزینه دارد و 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد. راه‌حل در تولید خودرو است که بخشی از آن کارخانه ایی است و بخشی به Cng باز می‌گردد.

وزیر نفت توضیح داد: گاز فراوان داریم و هیچ کشوری در دنیا نیست که 95 درصد آن در خانه‌ها از گاز طبیعی استفاده کنن و همچنین در هیچ کجای دنیا این تعداد خودروی دوگانه وجود ندارد.

وی در این راستا بیان کرد: باید از nng استفاده کرد، مسئله تامین سوخت و جبران آن باید در تولید خودرو جست و همه خودروها شامل این طرح می‌شوند. گسترش گازرسانی در روستا اهمیت دارد و به کمک آن باید به بازپرداخت رسید، بیش از 17 هزار میلیارد در گازرسانی روستایی هزینه کرده‌ایم و میلیون‌ها تقاضا برای گازسوز کردن وسایل آمد.

زنگنه ادامه داد: یعنی تقاضا برای استفاده از گاز افزایش یافت. بیش از هزار شغل برای گازرسانی روستایی ایجاد شد و تراز اقتصادی مثبت شد.

وی گفت: به کمک این طرح هم دولت هم مردم سود می‌کنند. تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خودروهای خود را در مراکز غیرمجاز گاز سوز نکنید

افزایش قیمت CNG مردم را از مصرف آن منصرف می‌کند

سهم ۱۶ درصدی خودروهای گاز سوز جهان در اختیار ایران

غالب خودروهای گازسوز فاقد استاداردهای ایمنی هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی