پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل صنعت خودرو کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نبود نقدینگی کافی در خودروسازی به معضل بزرگی تبدیل شده زیرا در اثر نبود منابع مالی، خودروسازان نتوانستند مطالبات قطعه سازان را تسویه کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نبود نقدینگی کافی در خودروسازی به معضل بزرگی تبدیل شده زیرا در اثر نبود منابع مالی، خودروسازان نتوانستند مطالبات قطعه سازان را تسویه کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اصلی صنایع است، اظهار کرد: نبود نقدینگی کافی در خودروسازی به معضل بزرگی تبدیل شده زیرا در اثر نبود منابع مالی، خودروسازان نتوانستند مطالبات قطعه سازان را تسویه کنند که در پی آن قطعه سازان نیز توان تولید قطعه را نداشته و حجم تولید خودرو کاسته شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این راستا بیان کرد: در پی کاهش تولید خودروسازان، از یک سو عمل به تعهدات با تاخیر انجام می گیرد و از سوی دیگر به دلیل اُفت عرضه خودرو به بازار، گرانی چارچرخ ها رقم می خورد که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا این کمبودِ عرضه، مشهود بوده و بحران ایجاد می شود.

تعدیل 150 هزار نفر از قطعه سازان

وی با بیان اینکه قطعه سازان بیش از 150 هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کردند، تشریح کرد: 250 هزار نفر از نیروهای آنها نیز در آستانه تعدیل هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای خروج از بحران و جلوگیری از بیکاری کارگران قطعه سازی تامین نقدینگی موردنیاز خودروسازان از الزامات محسوب می شود، ادامه داد: در نشست کمیسیون کمیسیون صنایع و معادن مقرر شد ظرف دو هفته آینده نسبت به تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان اقدام عاجل صورت گرفته و تامین این اعتبار در شورای پول و اعتبار تصویب شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

عدم هدایت درست نقدینگی چالش اساسی صنعت خودرو کشور

بحران نقدینگی، قیمت گذاری دستوری و اصلاح نرخ ارز، مشکلات صنعت قطعه سازی کشور

میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد تومان رسید

حجم نقدینگی خودروسازان کاهش یافته است

تنها راه تامین نقدینگی قطعه سازان گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی است

سیاست ارزی دولت، ریشه بروز چالش در صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی