پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

واردات خودرو آزاد شود به شرط حذف قیمت گذاری دستوری

دبیر انجمن خودروسازان گفت: حاضریم واردات حتی با تعرفه کمتر آزاد شود اما خودروسازان از قیمت‌گذاری معاف شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص ممنوعیت واردات خودرو تشریح کرد: اولا باید گفت که خودروسازان و این انجمن تقاضای بسته شدن واردات خودرو را نداشته اند. ما در بحث […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

دبیر انجمن خودروسازان گفت: حاضریم واردات حتی با تعرفه کمتر آزاد شود اما خودروسازان از قیمت‌گذاری معاف شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص ممنوعیت واردات خودرو تشریح کرد: اولا باید گفت که خودروسازان و این انجمن تقاضای بسته شدن واردات خودرو را نداشته اند. ما در بحث قیمت‌گذاری به شدت آسیب دیدیم. سال گذشته ایران‌خودرو و سایپا هر کدام 8 هزار میلیارد تومان زیان کردند و امسال نیز در 6 ماه نخست سال هر خودروساز بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان زیان دیده است. این موارد ناشی قیمت‌گذاری دستوری است و مجبور هستیم خودروها را با زیان بفروشیم. حاضریم واردات حتی با تعرفه کمتر آزاد شود اما خودروسازان از قیمت‌گذاری معاف شوند.

وی در این راستا تصریح کرد: واقعیت این است که به دلیل مشکلات و کمبود ارز جلوی واردات خودرو به کشور گرفته شده است. ورود خودروهای خارجی ارزبری بالایی دارد و به همین دلیل فشار به نرخ ارز می‌آورد. خریداران خودروهای وارداتی افراد خاصی هستند که تمکین مالی بالایی دارند بنابراین بر وضعیت فروش خودروهای داخلی تاثیر نمی‌گذارد . رنج خودروهای خارجی با نمونه‌های داخلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. خودروهای وارداتی رقیب خودروهای داخلی نیستند.

انتهای پیام/

سال 99 هم واردات خودرو نخواهیم داشت

تدام ممنوعیت واردات خودرو بر اساس لایحه بودجه ۹۸

احتمال لغو افزایش تعرفه‌ های واردات خودرو در آمریکا

بررسی تعرفه واردات خودرو در دستور کار بهارستان

واردات خودرو تنها تا پایان سال ممنوع است/ سهم ۷ درصدی خودروهای وارداتی از بازار

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی