پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

کمبودی در لاستیک خودروهای سنگین وجود ندارد

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، در ارتباط با لاستیک خودروهای سنگین کمبود نداریم و در حال حاضر با مازاد لاستیک کامیون در کشور رو به رو هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبد الهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه کرایه بارنامه‌ها افزایش پیدا نکرده […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، در ارتباط با لاستیک خودروهای سنگین کمبود نداریم و در حال حاضر با مازاد لاستیک کامیون در کشور رو به رو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبد الهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه کرایه بارنامه‌ها افزایش پیدا نکرده است اظهار کرد: سهم اشغال صندلی‌های اتوبوس 50 تا 60 نفر است و ما کمتر از نیاز ناوگان بهره‌وری داریم بنابراین باید با افزایش بهره‌وری و جابه‌جایی مسافران بتوانیم این کمبود را جبران کنیم بنابراین هیچ برنامه‌ای برای افزایش کرایه نداریم.

وی بیان کرد: در کمیسیون‌ها هیج برنامه‌ای برای افزایش کرایه‌ها اعلام نشده، اما متاسفانه برخی از مسافران بین شهری به صورت غیر رسمی توسط خودور‌های سواری جابه‌جا می‌َشوند که این بخش مربوط به سامانه کرایه‌ها نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق صحبتی که با دبیر انجمن کامیون داران انجام شد ما به آنها اعلام کردیم اگر فرمول تن کیلومتر درست نیست شاخص و یا فرمول جدیدی که شما دارید به ما ارائه کنید، اما تا کنون هیچ فرمول جدیدی برای اجرای درست تن کیلومتر از دیدگاه آنها به ما ارائه نشده است بنابراین ما در چارچوب علمی و مقررات طرح تن کیلومتر را انجام دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، در خصوص کمبود لاستیک برای خودروهای سنگین اشاره کرد: در بازه‌ای شاهد از کمبود لاستیک بوده‌ایم، اما کارخانه‌ها از سال گذشته تمام تلاش خود را برای رفع این کمبود انجام داده‌اند وما هم اکنون با مازاد لاستیک کامیون‌ها هم در کشور رو برو هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: تخفیف لاستیک بر اساس پیمایش از 20 هزار کیلومتر به بالا بود، اما با توجه به مشکلاتی که ایجاد شد تخصیص لاستیک به کامیون داران به 15 هزار کیلومتر کاهش یافت.

حسن نیا با اشاره به اینکه 350 هزار دستگاه کامیون در کشور تردد می‌کنند که این میزان لاستیک اقدام به جابه‌جایی 100 هزار کیلومتر بار می‌کنند. همچنین در حوزه جابه‌جایی مسافران هم در کشور سالانه 1 میلیارد نفر در جاده‌های کشور جا بجا می‌شوند توضیح داد: 600 میلیون تن بار در طول روز جابه‌جا می‌شود که 460 میلیون تن مربوط به جابه‌جایی در جاده‌ها است.

وی در این راستا ادامه داد: با سیاست‌های درست سعی کرده‌ایم میزان بهره‌وری را در حوزه جاده‌ای به ویژه در بخش کامیون‌ها افزایش دهیم به طوری که کامیون‌های ما اگر در گذشته 60 هزار کیلومتر می‌توانستند فعالیت کنند هم اکنون میزان فعالیت آنها به 150 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است و ما با استفاده از فرآیند‌های تسهیل گری سعی خواهیم کرد فرآیند‌های جابه‌جایی بار را سریع‌تر کنیم.

حسن نیا با اشاره به اینکه ما با زندگی تک تک افراد جامعه در ارتباط هستیم بیان کرد: به نوعی ما با مدیریت کار‌ها خود را پیش خواهیم برد و با توجه به آنکه با زندگی مردم در ارتباط هستیم و سعی می‌کنیم بار را به‌دست مصرف‌کننده برسانیمم بنابراین سازمان راهداری اجرای سیاست‌های درست در این بخش را یک اصل می‌داند.

وی گفت: در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته حدود 200 هزار تن افزایش بار داشته‌ایم.

انتهای پیام/

افزایش لاستیک های قاچاق بین مصرف کنندگان

عدم عرضه کالا پس از افزایش قیمت مصداق تخلف است

2 طرح حمایتی برای رفع مشکل کمبود تولید تایر سنگین در دستور کار قرار گرفت

سازمان استاندارد بر واردات لاستیک نظارت داشته باشد

2 ماه است که برای واردات لاستیک ثبت سفارش جدید انجام نمی شود

علت کمبود تایر در بازار چیست؟ / لزوم پیگیری وزارت صمت در خصوص چرایی کمبود تایر در بازار

آمار ضد و نقیض بازار تایر از تولید تا وزارت راه / نیاز بازار لاستیک چقدر است؟

تولیدکنندگان لاستیک توان تامین نیاز بازار تایر خودروهای سنگین را ندارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی